maandag 8 september 2008

Basklarinet??

Het nieuws van de dag is dat ik op 1 november in de kamermuziekbezetting van de 4de van Mahler ook basklarinet ga (probeer/tracht/een poging te doen tot) spelen. De bewerking is zo gemaakt dat er maar 1 klarinettist nodig is en dan ben ikke geworden. Leuk he? Nu nog ff basklarinet leren spelen..... Ik heb gevraagd of ik z.s.m. (eigenlijk gisteren dus) een bas om op te oefenen in huis kan krijgen. Ik ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Ik vind het wel een leuke uitdaging.
Ik ben net binnen van een heerlijke voetmassage. Nou ja "voet" eigenlijk is alles wel losgemaakt. Ik heb namelijk een half uur bijgeboekt (weer 1,60 euro extra over de balk gesmeten). In de extra tijd is mijn rug wat langer gedaan en ook mijn armen zijn onder handen genomen. Niet gek na een heftig begin van het seizoen :)
Het onweert weer eens enorm. Gisteravond was het pas echt erg; YongQi en zijn moeder hebben na de les zelfs gewacht tot het wat minder hard plenste. Als Kantonese mensen op iets wachten, weet je dat er echt iets aan de hand is! Normaal gesproken moet alles nog sneller dan snel. Vandaar dat er hier ook een knopje in de lift zit om de deur snel te sluiten. Dit knopje wordt zeer intensief gebruikt en minstens 6 keer achter elkaar ingedrukt want dan gaat het nog sneller(?). Het regende zo heftig dat hier de hele gang bij de lift onder water stond. Ook de hal beneden stond onder water.
Vanmiddag na de repetitie ben ik een half uurtje gaan joggen. Ik ben 1 brug verder gerend dan de vorige keren. Onder het rennen viel het mee met de hitte (31 graden, 80 % vochtigheid). Daarna niet meer....... :S Ach ja weer wat afvalstoffen afgevoerd he? Nu ben ik best wel moe want vanmorgen heb ik een beetje yoga gedaan en heb ik ook nog gefitnest.
Morgen moet ik om 13.30 aantreden op de repetitie.

Geen opmerkingen: