donderdag 18 september 2008

Kum Nye

Net heb ik mijn contract gemaild om een cursus E-Kum Nye te gaan doen. Kum Nye is een tibetaanse vorm van yoga. "E" komt ervoor omdat het per mail gaat. Het zal per mail moeten want in China zijn ze natuurlijk niet zo'n fan van de tibetaanse cultuur. Hopelijk wordt mijn studiebehoefte hiermee wat vervuld. Ik leer ook nog elke dag Chinees bij en deze week is de basklarinet er ook bijgekomen ;)
Jullie weten inmiddels wel dat het hier heet kan zijn. Toch heb ik daar vandaag nog iets nieuws over te vertellen: de gevoelstemperatuur lag vanmorgen op 46 (zes-en-veertig/fourtysix/六十四) graden!!! Ik heb de airco dus maar weer aan overdag. *Sorry, milieu!*
Om 13.00 had ik fitnessles. Daarna ben ik om 14.30 naar een Pilates les geweest. Om een of andere vage reden zette de lerares de buitendeur open. Hierdoor kwam er een hoop vieze lucht en lawaai naar binnen. Ik ben 'm tussendoor maar even dicht gaan doen want ik kon er niet tegen. Het is zowieso al moeilijk om de lerares te verstaan met op de achtergrond een muziekje en airco. 
Vanavond gaan we verder aan onze kamermuziek actie. Roddy, Michael, ChongLee en ik gaan een kijkje nemen in een koffiebar waar vanavond gespeeld wordt. Als het er goed uitziet/klinkt gaan wij daar volgende maand houttrio's spelen. ChongLee heeft de contacten al gelegd.
Vanmorgen ging het voor geen meter met de basklarinet. Alles sloeg over naar het bovenoctaaf, hoe ontspannen mijn embouchure ook was. Dit is ZhangShi op de repetitie ook wel eens overkomen. Het is namelijk geen heel fantastisch instrument. Een degelijke onderhoudsbeurt had eigenlijk allang gedaan moeten zijn. Maar laten we niet vergeten dat ik in China ben. Hier gaan de dingen toch anders.
Dit is het standbeeld van de vijf rammen. Het heeft te maken met de wording van de stad Guangzhou. Maar dat is een heel ander verhaal........

Geen opmerkingen: