donderdag 4 september 2008

*SMILE*

De geluidskaart van de computer doet het weer! Net heb ik de hele muziekbibliotheek van Michael geimporteerd. Zo'n slordige 50 GB. Hij heeft ook een van mijn favoriete nummers: Spiegel im Spiegel van Arvo Part (met twee puntjes op de a). Dat stuk ben ik onder het typen aan het beluisteren. Mooi hoor.....
Vandaag hebben we gerepeteerd voor de concerten van vrijdag en zaterdag. De programma's zijn niet hetzelfde. We hebben gerepeteerd aan "Butterfly lovers" (dat bekende chinese vioolconcert), ouverture Candide, ouverture 1812, "Het verhaal van de lente" en vast nog wel wat stukken maar daar kom ik nu even niet op. Gelukkig begin ik wat orde in de chaos die het GSO heet te ontdekken; ik had al het vermoeden dat we vandaag ook voor zaterdag zouden repeteren. Ik had mijn esklarinet dus meegenomen (voor in Candide). De vertrektijd voor morgen werd vandaag ook even een uurtje later gezet: van 13.30 naar 14.30. Scheelt weer een uurtje rondhangen :). Voor de orkestrepetitie heb ik met Roddy en Michael gerepeteerd (trio's). We zijn samen gaan lunchen. Na de rep. zijn Roddy en ik nog even naar Michaels nieuwe rolgordijnen gaan kijken (M. speelt deze 2 concerten niet). We waren van plan om nog wat te gaan drinken maar toen we naar buiten gingen regende het ZO hard dat we maar op de bankjes bij de ingang van de flat, onder een flink afdak, zijn blijven zitten. Uiteraard was er geen lege taxi in zicht dus moest ik wel met de bus. Dat schoot echt niet op. Ik was nog maar net op tijd voor het eten thuis. Ik ben erg blij dat ik mijn klarinetten bij Roddy heb laten staan want er was geen plaats voor in de bus. Ik heb me echt erin en eruit moeten wurmen. Tijdens de reis was er soms wat meer ruimte. Klarinetten houden ook niet zo van regen......

Geen opmerkingen: