zaterdag 6 december 2008

Alternatieve Sinterklaas

Gisteren heb ik tot 17.00 gewerkt; eerst Mahler, toen Kerstliedjes met Roddy en Michael en vervolgens Tosca. Om 17.00 kwam Lida naar XingHai. We zijn even backstage geweest om te "nieuwsgierigen". Daarna hebben we een taxi naar de voetmassage bij mij in de buurt gepakt. De klarinetten gingen gewoon mee want in XingHai was geen plaats (2 concerten 's avonds) en ik had geen zin om eerst naar huis te gaan. Lida wou nog een foto van de massage voor op haar blog hebben. Een van de medewerkers ging het proberen maar volgens ons had hij nog nooit eerder een foto gemaakt. Uiteindelijk heeft de masseur van Lida er eentje geschoten. Toen ik met mijn voeten uit het water was, heb ik er ook een paar gemaakt. Na de massage, die overigens weer heerlijk was, zijn we sushi gaan eten in China Plaza. Als sluiting van deze alternatieve Sinterklaas viering hebben we ons hier bij mij op de bank genesteld met een muziekje op en een glas  rosé bij de hand. Sinterklaas had mij niet vergeten ;)



16.06
De doorloop is goed verlopen. Dat is goed nieuws want nu hoeven we morgenvroeg dus niet te repeteren! Verder leuk is nieuws is dat alle dames een avondjurk MOETEN kopen voor het nieuwjaarsconcert. We krijgen een budget van 1500 RMB voor een jurk en schoenen. Nou, dat moet toch lukken, dacht ik zo. De kleren blijven dan wel "eigendom" van het orkest. De heren krijgen een wit tuxedojasje en een zwarte broek aangemeten. Eindelijk een beetje bling :)
De baas vertelde me trouwens wel dat de jurk die ik bij Mahler aan had te kort was. Jongejonge wat een mieren%&%#^er. Nou ja, ze doen tenminste nog niet zo flauw dat ik een boete zou moeten betalen. Dat is ook gezellig hier: als de vrouw van je baas je kleding niet gepast vind, moet je 300 RMB boete betalen, pfffff. Nu gaan ze met de jurken helemaal de andere kant op: mouwen mogen alleen heel kort zijn en de stof moet zo gekleurd en "bling" mogelijk zijn! Ik vind het leuk :) Vandaag ben ik trouwens niet zo "Chinees-gedrag-resistent". Wat kunnen de mensen hier toch ongelofelijk bot zijn in mijn westerse ogen....... Maar ja, zo is het nu eenmaal.
Net mijn haren weer eens laten knippen voor 20 RMB, dat voelt al wat beter ;)
Straks komen YongQi en Mickey op les en vanavond heb ik nog een feestje.

Geen opmerkingen: