donderdag 18 december 2008

en dan weer repetitie......

Het is nu 17.40 en ik heb er een lekker dagje opzitten! Om 6.00 ben ik opgestaan om even wat Kum Nye te kunnen doen. Dat deed ik tot 6.45 want toen moest ik al gaan ontbijten en al dat soort ochtendse bezigheden. Om 7.30 ging ik de deur uit en heb nog om een taxi moeten strijden. Een man pakte "mijn" taxi af en ging voorin zitten. Hij probeerde me zelfs weg te duwen, de eikel! Ik had een melige bui dus ik ging doodleuk achterin zitten. Discussie..discussie... het eindigde met een niet al te netjes woord in het Kantonees van mijn zijde, hihi. Vervolgens wilde een mevrouw voorkruipen door een stuk naar links te gaan staan (zodat de taxi eerst langs haar zou komen). Dat pikte ik natuurlijk niet en ik ben snel de taxi in gerend. Jongejonge! Zij was overigens niet zo blij maar ik zei dat ik al voor haar aan het wachten was. Dat telt hier trouwens echt niet maar ja. Op het werk kregen we vandaag het geld voor de jurk terug. Komt een celliste binnengestormd en ze wil zo haar bonnetje in de handen van een medewerker duwen. Helaas was dat de mevrouw voor de taxi bonnetjes en niet degene voor de jurken. Ik stond daar te wachten op totdat de "jurkenmevrouw" klaar was met degene voor mij. Probeert die ene celliste alsnog voor te kruipen. Hoe halen ze het in hun hoofd? Zijn alle andere mensen onzichtbaar ofzo? Ik heb vriendelijk gevraagd of ze even wou wachten. Dat ging geloof ik nog net maar ze had me liever het raam uit geduwd, heb ik zo het vermoeden.
Ooooohmmmmmm....................
De repetities gingen allemaal wel goed. Mahler gaat echt superhoog, tot de A3 (das die met heeeel veeeel streepjes boven de balk). Ik ga zometeen nog even oefenen. Morgenvroeg doen we alvast de doorloop voor Mahler zodat we op zaterdag wat embouchure kunnen sparen.

Geen opmerkingen: