maandag 5 januari 2009

Koken

Ja, je ziet het goed! Deze foto is vanmiddag door Lida gemaakt om dit gedenkwaardige moment vast te leggen. We zijn vanmorgen eerst gaan tennissen (dat verklaart mijn outfit) en zijn daarna boodschappen gaan doen. Ik had namelijk bedacht om eens gezellig bij mij thuis te lunchen i.p.v. uit te gaan eten. Om dit mogelijk te maken zijn we bij de "basics" begonnen: een pan en een schilmesje. Ik had wel een soort mes waar ik eigenlijk alles mee deed maar geen officieel schilmes. Een pan had ik ook wel al maar daar stomen we altijd dingen in dus die zit onder de kalkaanslag. Voor de rest hebben we zonnebloemolie en allerlei lekkere ingrediĆ«nten voor een omelet gekocht. Ook kochten we een knuffel want ik ga vanavond bij Boukje en Jorg op kraamvisite. Dat zijn Nederlandse vrienden van Roddy en ik ken hen nu ook een beetje.
Onder het koken/snijden en snipperen hebben we gezellig gekletst. Het resultaat was lekker.
Daarna zijn we wat gaan computeren en zagen we tot onze grote schok dat het wel -10 bij jullie kan gaan worden deze week! Stiekem vonden we het wel heel fijn dat wij vanmorgen heerlijk in het zonnetje getennist hadden.  MIN tien, brrrr ik moet er niet aan denken. Het was hier net lekker uit te houden in m'n t-shirtje. Nu (16.47) heb ik ook een vest aan.
We hebben online een aflevering van Dunja en Desie bekeken. Had ik nog nooooit van gehoord.
Wel geinig.
Ik heb maar eens naar het orkest gebeld wanneer ik deze week geacht word te werken. Dat is nog altijd niet duidelijk maar morgen heb ik in ieder geval vrij :) De dirigent van deze week is Tan Dun. We spelen ook zijn stukken dus ik hoop dat het leuk wordt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Joke,

Ik kan bijna niet kiezen welke foto ik geweldiger vind, de foto in de avondjurk of deze achter het fornuis. Super!!!!!!!

Groetjes Jolien

Anoniem zei

joke kan je nog koken? Ik heb niet gelezen wat de gasten van het eten vonden.. referenties please!

groetjes Maya