zondag 4 januari 2009

Conservatorium

Het was weer eens een boeiend dagje vandaag!
Om 9.00 had JiaYin les op het conservatorium. Daar ging hij met een vriendin die piano speelt oefenen. Dit was in de stad zelf. Het gebouw is echt ouder dan oud en viezer dan vies!
Eigenlijk moest zijn vriendinnetje tussendoor solfège examen doen maar het schoot niet op met de andere kandidaten. Uiteindelijk heeft zij met iemand die nog later aan de beurt was geruild zodat wij konden repeteren. JiaYin was als allerlaatste aan de beurt voor dat examentje. Het klonk best aardig en we hebben met name aan klankkleurveranderingen gewerkt. Om 10.30 werd ik opgehaald door de pianist. We gingen namelijk een opname voor het concours maken in de universiteitsstad. Daar ligt de gemoderniseerde afdeling van het conservatorium. We hebben de opname in zijn leslokaal gemaakt. Voor de opname zijn we trouwens eerst wat gaan eten met zijn vriendin (zij studeert nu nog).
Tijdens de les van JiaYin kwam Wang laoshi (leraar Wang) langs. Dat is de klarinetleraar van de bovenbouw van het conservatorium. JiaYin zit nog in de onderbouw vandaar dat hij van mij les heeft. Vroeger had hij les van Wang. Hij vertelde mij dat David Campbell en James Gillespie (klarinet uiteraard) 's avonds een concert zouden gaan geven in de universiteitsstad.

Om 14.30 hadden ze repetitie in de kleine zaal van het conservatorium. Of ik zin had om even te komen luisteren. Nu is die universiteitsstad wel erg afgelegen. Gelukkig was ik er toch al om de opname te maken. De concertzaal ligt tegenover het gebouw met de pianokamers. Ik ben dus even gaan nieuwsgierigen. Leuk gekletst met beide heren klarinettisten en ook kennis gemaakt met het hoofd van de klarinetleraren; Xi laoshi (leraar Xi). Hij "kende" mij al want hij wist dat mijn Mandarijn OK is en dat ik ook wat Kantonees kan. Jaja, news travels fast, zullen we maar zeggen. Goed "genetwerkt" vandaag dus ;)
Ik ben met de metro naar huis gekomen. Om 18.30 zijn we met de Fengetjes gaan uiteten om iets verlaat de verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. Alles loopt hier voor de rest z'n gangetje want Hw is weer eens aan het tennissen.
De foto's van vandaag heb ik afgelopen vrijdag hier in de buurt gemaakt. Toen was ik op stap met Lida en haar schoonmoeder
We hebben eerst hier in de compound geluncht met Ben en Marjon erbij. Zij zijn naar huis gegaan om "pap" nog even te zien voor hun vertrek (ze zijn gisteren weer naar huis gegaan). Ik ben met de dames naar de bekende voetmassagezaak geweest. Het was weer genieten :)

Geen opmerkingen: