dinsdag 10 februari 2009

Macao 2

Nou ja, sorry hoor, een originelere titel zit er even niet in!
Vanmorgen ben ik om 7.00 met Sehui (een hoboiste) gaan joggen en "fitnessen". Lekker buiten langs het water. Volgens goed Chinees gebruik staan er om de 200 meter ofzo een paar metalen fitness apparaten. Er is er ook eentje waarbij je jezelf helemaal onderste boven kan kantelen. Morgenvroeg gaan we weer en dan gaan we ook foto's maken. Om 10.30 hebben we de eerste uitvoering van de dag. Nu net hebben we de allereerste uitvoering gehad. Het ging leuk en de presentator krijgt iedereen goed mee. Met de "Toreador" mogen drie kinderen mee komen spelen. Ze krijgen eerst even les (triangel, dikke trom en bekken) en dan spelen ze (ongeveer) met ons mee. Nu zit ik trouwens in de bieb van het cultureel centrum te internetten. Het is heerlijk rustig hierzo. In GZ is het echt nergens stil en iedereen praat altijd keihard. Nu even genieten dus.
Er gebeurde gisteren trouwens nog iets grappigs: hier in Macao wordt net als in HongKong voornamelijk Kantonees gesproken. Ik doe mijn best om dat dan ook maar te doen. Bij de koekjeswinkel lukte het aardig. De mevrouw die mijn koekjes inpakte vond het zo leuk dat ik een extra pakje koekjes mee kreeg :)
Ook heb ik mijn Hyves account verwijderd. Hier in Macao hebben ze namelijk wel "vrij" internet en kon ik dus inloggen. In China is dat niet mogelijk (zelfs niet met een hoop trucs). Ik ben overigens wel nog op facebook te vinden want dat doet het wel.

Geen opmerkingen: