maandag 2 februari 2009

Monday, monday......

Vandaag gaat het "gewone" leventje weer verder. Pap en mam zijn net goed thuis aangekomen en Hw gaat weer werken vandaag. Het is vandaag namelijk 初八 (chuba) oftewel de achtste dag van het Chinese Nieuwjaar. De meeste bedrijven gaan vandaag weer open. De schoolkinderen hebben nog een week vrij. Nou ja, "vrij"....... ze moeten allemaal op vakantiecursus geloof ik. JiaYin moet bijvoorbeeld elke middag naar een Engels cursus.
Gisteren 初七 (chuqi), de zevende dag waren alle Chinezen jarig. Sommige mensen vieren dit nog maar de meeste Chinezen niet (ze tellen nu volgens "onze" kalender, je wil ook niet twee keer per jaar een jaar ouder worden!). Gisteravond heb ik een smsje uit Chengdu ontvangen. Mijn trainer was daar op het vliegveld want hij is voor het eerst in twee jaar tijd naar huis kunnen gaan (in de Shechuan provincie). Zijn vliegtuig kwam om 19.00 richting GZ en zometeen om 10.10 heb ik les. Meteen maar een beetje actie op 初八, zou ik zo zeggen! Vanmiddag ga ik met Lida tennissen. Nu ga ik klarinet oefenen. Dag!

Geen opmerkingen: