zondag 29 maart 2009

Bollywood

Het was me een dagje wel gisteren! Eerst moest er gewerkt worden tijdens de generale repetitie van het vioolconcert van Sibelius. Om 11.00 ging ik uit XingHai weg en om 11.30 had Mickey bij mij thuis les. Even tussendoor geluncht en om 13.30 had YongQi les. Toen was ik wel een beetje gaar want het was donderdag en vrijdag avond ook niet echt bepaald vroeg......
Even goed uitgerust dus. Om een uur of 17.00 begon het te regenen. Dit sloeg over in een complete zondvloed! De regen werd vanaf het balkon naar binnen geblazen, door de kieren in de schuifdeur heen. Het parket was daar niet zo blij mee.... Het was echt niet normaal, het balkon bleef zelfs vol water staan omdat de afvoer niet meer water aankon. Nu betekend zo'n absolute wolkbreuk in GZ dat het verkeer helemaal in de knoop raakt. Taxi's zijn allemaal bezet en bussen zijn ook niet meer betrouwbaar. Om naar het concert te gaan heb ik flipflops aangetrokken, m'n concertbroek tot boven mijn knieen opgetrokken en alles wat droog moest blijven in een tas gestopt. Met de klarinettas op mijn buik en gewapend met een paraplu ben ik naar buiten gegaan. Het regende inmiddels nog "maar" hard. Ik had geluk want lijn 248 kwam na even gewacht te hebben langs. Het ging erg langzaam want een deel van de weg was in een rivier veranderd. Roddy kon vanuit zijn huis zelfs geen bus pakken en hij is gaan lopen. Hij was compleet doorweekt en heeft tot zijn dijbenen in het water gestaan onderweg.
Na het concert had ik wonder boven wonder een taxi te pakken. Ik vertelde de chauffeur dat ik naar het Westin wilde. Dat vond hij geen goed plan want de hele wijk Tianhe stond muurvast. Daar wist Hw alles van want hij heeft 3 uur (!) vastgestaan met de auto omdat een tunnel onder water gelopen was. Gelukkig is er een metrohalte in de buurt van het Westin. Na overleg met de chauffeur heeft hij me naar de dichtsbijzijnde metrohalte gebracht waarna ik ondergronds naar het Westin gezoefd ben. Daar kon het feestje dan eindelijk beginnen!
Daar kwam Elisabeth (een australische) mij vertellen dat iemand haar gevraagd was of zij Joke was. Er waren namelijk 2 Nederlanders die hier in een andere stad werken aanwezig. Zij hadden mijn blog gezien en gelezen dat ik naar het feestje zou gaan. Later heeft Elisabeth Claudia en Gerard (Hallo!) aan mij voorgesteld. Leuk he? De rest van de avond hebben we lekker gedanst. Zelfs Hw is een paar keer komen dansen! De muziek was alleen 2 keer te hard maar ja.
Zometeen gaan we naar de "award ceremony" van het tv programma "Discover GZ". We spelen met CMS een stuk en voor de rest gaan we gezellig meedoen. Ik ben wel een beetje moe nog..... wie doet er nou een "award ceremony" op zondagmorgen om 10.00?? Vanmiddag komen de andere leerlingen en vanavond "moeten" we met de familie Feng uit eten.

Geen opmerkingen: