maandag 2 maart 2009

's Nachts om 4.30

Zoals je ziet is het hier 's nachts ook niet echt donker! Deze foto heb ik begin deze week gemaakt toen ik 's nachts even wakker was.
Gisteren zijn twee nieuwe klarinetleerlingen en hun hele familie hier bij mij thuis geweest. Het zijn een nichtje en een neefje van een schoolvriendin van Hw. Iedereen is aan me voorgesteld maar ik kan nooit onthouden wie nou wie is, zeker niet in het Chinees! Alle familieverbanden worden hier namelijk supernauwkeurig benoemd. "Oom" kan hier op veel manieren gezegd worden afhankelijk van met wie hij getrouwd is (vaders of moeders kant van de familie) en of hij jonger of ouder is in verhouding tot de rest van de familie. Ze gaan volgende week met les beginnen. Eentje (James) had al een klarinet en de andere (Daisy) gaat er deze week eentje kopen (plastic Yamaha, ach ja, om op te beginnen). Ze krijgen samen een uur les. We zullen zien hoe het gaat lopen!
Gisteravond zijn we gaan karaoken met een groep vrienden van Karin (zie foto). Haar nichtje uit Duitsland is hier op vakantie en zij is gisteren 21 jaar geworden.We hebben allemaal lekker gezongen. Ik heb ook een paar Chinese liedjes gedaan. Dat ging wel redelijk en hier en daar ben ik maar even op "na-naaa-na-naaaaa" overgestapt. Geen probleem want de melodie kende ik wel ;) Na het zingen zijn we nog even bij 1920 gaan zitten. Zoals je wel aan onze sjaals kunt zien, was het best fris. Vandaag was het voor kantonese begrippen zelfs koud te noemen, brrrr. Het was maar 13 graden!
Vanmiddag zijn we met het kwartet bij het China hotel foto's gaan maken. Dit buiten bij het zwembad, bibberbibber. Het waaide flink en het was bewolkt. Wanneer ik de foto's krijg, zal ik ze op de blog zetten. We hebben vervolgens gerepeteerd en de bazen kwamen nog even luisteren. Een mini audititie zeg maar, wel nadat de foto's gemaakt waren, haha. Zo serieus was dat voorspelen dus...... Na het repeteren ben ik met Roddy en een vriendin wat gaan eten. Mijn gerecht kostte 20 RMB. Ik ben heel braaf met de metro naar huis gegaan want het was spitsuur en het China hotel ligt bovenop een metrostation. Geen smoesjes dus, al moet ik bij mij in de buurt wel nog een kwartiertje lopen.

Geen opmerkingen: