zondag 5 april 2009

Qing Ming

Qing Ming is de Chinese versie van de dodenherdenking. Men gaat dan naar een tempel om wierook te branden voor de overleden voorouders. Ik heb er niet heel veel van gemerkt; alleen dat wat mensen voor op straat bij hun huis ook wat extra wierook aangestoken hebben.
Het weekeinde was weer superleuk. Dat kun je ook merken aande tijd waarop ik deze blog schrijf: zondagavond om 22.15! Eerst even de zaterdag doornemen: lekker met de fiets naar de doorloop gegaan. De repetitie verliep aardig. De solist was extreem goed :) Hij heet Ning Fang en heeft in '06 het Paganini concours gewonnen. Hij speelt op een Stradivarius en heeft een geweldig mooie klank. Leuk om te horen! Om 11.30 had Mickey al les. Dit keer bij Hw's ouders thuis want zijn ouders waren daar op bezoek. Hw's moeder had lekkere sushi gemaakt. Na de les hebben we die samen opgepeuzeld. 's Middags ben ik met Tanja (een Nederlandse die in de volgende compound woont) naar de voetmassage gegaan. Dat was gezellig en lekker.
Het concert 's avonds ging wel goed en Hw en zijn baas kwamen luisteren. Nadat ik klaar was met spelen zijn we naar Paddy Field gegaan voor wat drankjes......
Op naar de zondag: om 10.00 hadden James en Daisy les. Alleen James kwam opdagen maar dat was wel relaxed. Jia Yin had vervolgens ook les. Aangzien het gisteren weer laat geworden was, was ik NIET om 6.30 gaan joggen. Dat heb ik vandaag maar na de lunch gedaan ;)
Na deze sportieve uitbarsting kwam Tanja op bezoek. We hebben gezellig gekletst en een plan gemaakt voor de rest van de middag. We zijn met de boot naar Shamian (het eiland) gegaan en hebben daar op een terrasje gezeten. Het was lekker weer dus zijn we naar HET seafoodrestaurant gelopen om met Hw's medewerkers te gaan eten. Onderweg kwamen we de dirigent van deze week tegen die een beetje doelloos rond aan het lopen was. We hebben hem maar uitgenodigd en even op sleeptouw genomen. Grappig he? Na het eten is hij weer weg gegaan en zijn we met een paar medewerkers nog wat gaan drinken. Om 21.30 vond ik het wel mooi geweest en ben ik met Tanja naar huis gelopen. Hw en zijn baas zijn nog even blijven zitten.

Geen opmerkingen: