woensdag 1 augustus 2007

: ) : ) : )

Joehoe!!!! Ik heb de baan!!!!!!
Ik ben aangenomen als 2de klarinet bij het symphonie orkest van Canton.
Ze waren erg te spreken over de Rhapsodie van Milluccio.
Ik heb van Beethoven 4 alleen de eerste solo gespeeld. Van Tchaikovsky zes alleen dat stukje met de staccato zestiendes. Toen vroeg ik of ik het einde van het deel ook nog kon spelen (zwijmeldezwijmel), maar dat was niet nodig. Ze wilden al verder met es..... De heksensolo uit Symphony Fantastique. Die speelde ik de eerste keer per ongeluk iets te langzaam. De dirigent vroeg me of ik ook duits sprak en vroeg toen om het iets "frecher" te spelen. Geen probleem, want dat was natuurlijk zowieso de bedoeling. De tweede keer was dan ook perfect. Als laatste heb ik Tijl Eulenspiegel gespeeld. Ik stelde voor om het stuk te doen waar zijn hoofd afgehakt was en daar waren ze het mee eens. ook wel weer 1 hele regel gespeeld dus. EN DAT WAS HET AL........ Jongejonge, geen Daphnis, geen Vuurvogel, geen Schubert, geen Bolero, geen Brahms......Wel grappig was dat de dirigent mij vroeg of ik ook iets in het cantonees kon zeggen (ik had al wat in het mandarijn gezegd). Duh! Toen had ik de zaal natuurlijk helemaal mee, hahaha.
Na de bespreking (er zaten zo'n 15 orkestleden in de zaal) kwam de dirigent zelf naar mij toe.
Niets dan lof, dat was wel leuk. Hij bedankte Haiwen zelfs dat hij mij mee naar China genomen had. Hij zei dat hij er erg naar uitkijkt om met mij samen te werken en dat het moeilijk is om iemand te vinden die zo muzikaal speelt als "moi " :) Klinkt een beetje slijmerig, ik weet het, maar ik ben er wel erg blij mee ;) Hij vertelde ook nog dat ik eigenlijk bij de eerste noot al aangenomen was en bedankte me voor de mooie uitvoering van Milluccio.
Het is de bedoeling dat ik in september begin. Het eerste concert bestaat uit het 3de pianoconcert van Rachmaninov en Het concert voor orkest van Bartok. Het is een orkest dat ook veel commerciele concerten geeft, ik zal de operette-vibe dus niet hoeven missen. Ik krijg het waarschijnlijk erg druk vanaf september!
De website van het orkest is: http://www.gso.org.cn/english.htm

3 opmerkingen:

Mieke zei

Heej Joke,

Proficiat!!! Echt helemaal super!
Wel grappig dat ze eigenlijk al na de eerste noot al wisten dat je aangenomen was :p
Petje af hoor!

Groetjes,
Mieke

Anoniem zei

Wow, SUPER!! Nu al een baan en dat alles VOOR je verjaardag!

heeeeeeeel veel succes, greoetjes Maya

Anoniem zei

Nou, gewoon geweldig! Ontzettend gefeliciteerd, ook van Stefan natuurlijk. En dat zelfs zonder Vuurvogel... ;) Petje af!
Een beter verjaardagscadeau is natuurlijk niet denkbaar! Dan ook bij deze: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes, Cyrina