dinsdag 24 juli 2007

Xinqi er

Hallo, hier Joke uit Guangzhou. Deze foto is gemaakt op ons balkon. Vandaag heb ik me helemaal te pletter gestudeerd. Het valt niet mee om "De vuurvogel" van Stravinsky in 1 week op tempo in te studeren. Om negen uur had ik weer yoga en vantevoren had ik al een half uur gestudeerd. De poetsvrouw is ook weer geweest vandaag. Het is hier ontzettend stoffig, dus alles wordt best wel snel vies. Vanavond heb ik lesgegeven bij de YWCA (YMCA, maar dan door vrouwen). Er waren 10 leerlingen. Hun niveau was best redelijk. Slechts eentje kon niet echt meekomen. Haar heb ik af en toe een makkelijke vraag gesteld. Omdat het vandaag de eerste les was bleven er ook 2 mensen van het bestuur kijken. Begrijpelijk, maar zeer irritant. Zeker omdat ik eigenlijk ook niet wist wat ik precies moest doen. We hebben besloten om de cursus zonder lesboek te doen en per les een gespreksonderwerp vast te stellen. Donderdag gaan we het over "food" hebben. Deze cursus duurt in principe 10 lessen. Voor de rest is het nog altijd erg warm en vochtig hierzo. Dat duurt nog wel een tijdje......pfffffff.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

He Joke en Haiwen!

Hartstikke leuk dit weblog! Zo te lezen zijn jullie goed bezig. Onze Noorwegen reis was geweldig. Meer informatie en foto's volgen zsm via mail. Studeer ze op de Vuurvogel! Ach, dat kan best in een week... :(

Groetjes, Stefan en Cyrina

Jo en Riny zei

Beste Joke,

Met veel interesse en plezier kijen we dagelijks naar jouw "dagboek" in China. Veel succes bij jouw auditie.
Dinsdag a.s. gaan we een paar dagen fietsen in Drenthe. Woensdag a.s. alvast een fijne verjaardag.
Nu de laatste vele kleine aanpassingen en opruimwerkzaakheden van de verbouwing klaar zijn, moeten we de tuin weer eens een grote beurt geven. Daar begin ik vandaag mee. Ik hoop dat vanavond de heg geknipt en een deel van het onkruid verwijderd is.
Hoe gaat het met Haiwen? Daar lezen we weinig over.

Riny en Jo.

Anoniem zei

Hi Joke en Haiwan,

Ik heb jullie site bij de favorieten geplaatst. Lijkt mij een enorme kick zo in het chinese leven te stappen. En een tennisbaan op het dak. Helemaal te gek. De bespanmachine staat op zolder. Willem is tot nu toe de enige klant. Geeft niks. Komt later wel. Eerst even weer werken op dit moment. Hoe moet het nu verder met mijn partijen tegen HW ? Kan toch moeilijk naar china vliegen. Hoewel...

Unknown zei

Hallo Joke en Haiwen,
de boel staat redelijk op de rails en dat al na zo'n korte tijd. Geweldig. Ik zal duimen voor de auditie. Het is hier nu wel stil hoor!
Gaat het met het werk van Haiwen ook zo vlot? Dat is voor ons wat meer abstract.
Ik ben geintrigeerd door het waterzuiveringsapparaat. Geen drinkbaar water uit de kraan zoals hier?
We wilden een lang weekend naar Luxemburg, maar hebben dat een week uitgesteld wegens beroerde weersverwachting.
Groetjes, ook van Willem, Albertine

Anoniem zei

Heej Joke en Haiwen!

leuk kapsel ^^
heel erg veel plezier met les geven, juf!

liefs,
Astrid