maandag 23 juli 2007

Xinqi yi

Hallo, het nieuws van de dag is dat ik volgende week dinsdag (de 31ste) een auditie heb bij het symphonie orkest van Guangzhou. Ik moet orkeststudies spelen en een deel van een werk naar eigen keuze. Niet perse Mozart dus :) Ik ga ook esklarinet spelen. Verder nieuws is dat ik bij de kapper ben geweest. Een best chique zaak, met heel comfortable "wasstoelen". Ik ben anderhalf uur binnen geweest (en ja, in die tijd is de kapper ook bezig geweest met wassen knippen, ik hoorde je al denken!). De schade was maar liefst 50 RMB (5 euro.......).
De engels les van vanmorgen was echt een ramp, hij snapt er echt niks van! Ik heb maar voorgesteld om opnieuw bij de basis te beginnen en alle stof nog eens te behandelen. Zijn uitspraak is echt dramatisch. Ik heb hem een woord 5 keer achter elkaar laten zeggen. Daarna moest hij de hele zin met dat woord erin lezen en zei hij weer compleet iets anders, AAAARGH!
De yogales vandaag was erg lastig en ook nog in het cantonees.......Mm, morgenvroeg weer een poging in het mandarijn.
Morgen meer....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Joke,

Leuk om al je belevenissen te lezen! Heel veel succes met je auditie!

Groetjes en xxx van Kym

Unknown zei

hello hello hello!

Ik heb me weer even bijgelezen na mijn bezoek aan de VS. Volgens mij vermaak je je prima aldaar in China! Houden zo, dan verveel je je ook niet ;)

How about HW? Hoe bevalt het hem om weer in zijn geboorte durpke terug te zijn, bij zijn familie, oude bekenden en vrienden?!

Heel veel groeten uit Spaubeek!