zondag 29 juli 2007

Xinqi tian 2

Lieve allemaal, ik wilde jullie dit beeld van mijn aanstaande avondeten niet onthouden.
HW heeft net naar het orkest gebeld om de tijd van mijn auditie te vragen. Ik moet er om 15.00 zijn en ben rond 16.00 aan de beurt. Er zijn geen andere klarinetten. Wel 10 cello's en een bas. De auditie vindt plaats in de grote zaal van de Xinghai concertzaal. Cool he? Nu nog een riet dat werkt........zucht........altijd hetzelfde gedoe! Maar goed dat jullie me nu niet kunnen zien. Ik ben namelijk het tweede flesje van de thee aan het drinken en daardoor trek ik nogal vreemde gezichten :s Elke slok weer ben ik verbaasd dat het toch echt zo vies is als je denkt. Het valt dus niet mee. HW is nu met zijn ouders een woning aan het bekijken. We zijn namelijk van plan om een groter appartement te kopen, zodat Qiang (HW's zusje) hier op haar eigen kan komen wonen. Ik mag in eerste instantie niet mee want dan denkt de makelaar: "kassa!!!!" (rijke blanke gesignaleerd, vraagprijs ff opschroeven). Aaargh, nog altijd smerig!!
Goed, ik ga er weer vandoor. Dag!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo lieve nicht,
de eerste keer dat ik op je blog kan kijken (computer was gecrashed) en wat zie ik?! Een dode kip! De manier om een vegetariƫr welkomte heten!:@ lol. Ik vind het super dat ik jullie avonturen in "far,far away" kan lezen. Ben semi-jaloers op julie weer: semi omdat ik die extree hitte niet zo zou waarderen, maar een paar graadjes warmer zou wel mogen. Groetjes, je nichtje in een rotklimaat.

Theo zei

Hoi Joke,
We hebben net samen met een van die mensen die geen internet hebben "Opa" dus je hele blok doorgespit. Zijn recaties was leuk om dit allemaal te lezen en dat dit allemaal mogelijk is. Je kaart hebben ze inmiddels ontvangen.
We zien dat de warmte ook voor jou niet meevalt maar je bent niet alleen. Ook wij hebben in Italiƫ peentjes gezweet en het was maar 32 graden maar geen zucht wind. Gelukkig te zien dat het met Yoga steeds beter gaat zeker als ik lees dat we echt aan het genieten bent van de lychees, sushi's en nog meer van die lekkere dingen. Het water loopt me alweer uit de mond.
Lazen we deze week een artikel in de krant over een Nederlandse in China die perse weigerde Engelse les gaan te geven omdat ze toch al zo vaak lastig werd gevallen door schoolkinderen enz. we dachten meteen aan die dag in het park in Hong Kong en de vragen "How are you, wher are you from" en daarna de conversatie stokte. De Nederlandes verhaalde dezelfde verhalen en wou het liefst Chinees praten / leren. We lazen dat je net als een vis in een aquarium voelt en de ramen op gelijkaardige manier bij jullie worden gewassen :). Tot slot en wellicht een beetje vroeg VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 27e VERJAARDAG. Maak er een leuke dag van hetgeen met je overbezorde schoonouders beslist zal lukken.
De groeten van Opa en Oma en ons tweetjes.

Jo en Riny zei

Joke,

We gaan ervan uit, dat ondanks de eerste aanblik de kip heerlijk gesmaakt heeft.
Veel veel beter dan die minder heerlijke thee. Hopenlijk helpt hij wel.


Riny en Jo.

Maya zei

he Jo

Getver, hangt die kip nou zo open en bloot inde keuken?? Wordt je daar niet ziek van met al die bacterien enzo?

groetjes maya

Anoniem zei

Een kip in de keuken... :( Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten klaarmaken... Is het gelukt?
Veel succes morgen met je auditie! Ik zal 's ochtends om 9.00u opstaan om voor je te duimen.

Groetjes, Cyrina

Ilse zei

Heel veel succes morgen!!!