zondag 29 juli 2007

Xinqi tian

Hier zijn Haiwen en ik in de tuin van de flat (de tuin tussen alle flats in eigenlijk). Zoals je ziet ben ik uitgerust met een parasol. Dat is geen overbodige luxe want de UV-index kan hier oplopen tot 13. Daar is mijn huid niet tegen opgewassen. Je kan aan de reflextie op de grond zien, hoe fel de zon schijnt.
Ik heb net al even mahjong gespeeld en dat ging erg goed. Ik heb zelfs een paar potjes gewonnen. Straks, rond etenstijd ga ik nog even spelen.
Zometeen moet ik weer even gaan oefenen. Dan gaat eerst de airco aan want het is weer eens 34 graden. Ik heb net de smerigste kruidenthee ooit gedronken. Dit om de zogenaamde "yit hei" (hitte) die o.a. blaren veroorzaakt te verwijderen. Ik hoop dat het helpt, want het was wel extreem bitter in de mond.......Die thee hebben we trouwens bij een speciaal theezaakje gekocht. Daar verkopen ze allerlei medicinale thee, die je dan in flesjes mee kan nemen.
OK, ik ga oefenen. Prettige zondag verder!

1 opmerking:

Anoniem zei

He Joke!

34 graden...hmmm... hier regent het alleen maar! Dat is niet handig in de vakantie, maar ja, je kunt er zo weinig aan doen. ;)
Van die friet en die kroket: dat gevoel hadden wij al na 2 weken Noorwegen. Wij leven dus met je mee!

Groetjes, Cyrina