woensdag 8 augustus 2007

Τρίτη

Vandaag een plaatje van een aap. Dat is namelijk mijn chinese astrologieteken. Ik denk dat de aap nog niet eens zo slecht is. Je kunt namelijk ook als rat of schaap geboren worden. Kip lijkt me ook niet zo'n aantrekkelijke optie. Er zijn natuurlijk ook coolere tekens zoals de tijger.
Vandaag ben ik maar niet naar yoga geweest. Uit bed komen was al een grote opgave gezien alle spierpijn gebieden....auw.....wel een goed excuus om vandaag voornamelijk te chillen. Zoals Ome Jan/ Uncle John al zei in zijn reactie: "Take it easy, it takes some time to get used to so many new things." Amen to that!
Ik ben net met Haiwen weer een bankrekening gaan openen. Het schijnt dat je loon hier alleen bij 1 bepaalde bank gestort wordt. Wil je het bij een andere bank binnenkrijgen, moet je provisie betalen. In totaal duurde het 50 minuten en er werden minstens 12 stempels geplaatst door 3 verschillende mensen. Hoezo, even werkgelegenheid creëren?
Ik heb het rustig vanmiddag want de leerlingen komen vandaag niet. We hadden vorige week wel een afspraak gemaakt, maar onder voorbehoud. Ze moeten in de komende weken allemaal op "militairy training" bij hun nieuwe scholen. Dat houdt in dat ze stil moeten staan in de zon en oefeningen moeten doen. Dit zou de nieuwe leerlingen sterk maken en voorbereiden op hun nieuwe opleiding (!?).
Ik denk dat ik Harry Potter over een dag of twee wel uit heb. Ik ga zo lekker met de ventilator op de bank lezen en ik ben niet van plan om voor de rest van de dag iets (fysiek) actiefs te doen. Als ik uitgelezen ben, ga ik wel weer wat Chinees leren.
Keep it cool! (I wish.....)

17.12
Net is er toch 1 leerling geweest. De anderen hadden hem niet gebeld. Dat vond ik wel een beetje sneu voor hem. Hij heeft wel even les gehad. Ik ben er inmiddels ook achter waarom Hw's ouders zo tegen fietsen zijn. Er zijn wel fietspaden maar omdat het verkeer steeds drukker wordt, rijden daar nu ook gewoon auto's op. In vergelijking met een paar jaar geleden zijn er nu inderdaad veel minder fietsers hierdoor. De belangrijkste oorzaak is wel dat een dochter van een oud collega is overleden nadat ze door een vrachtwagen geraakt werd. Haar vader was ook op de fiets en heeft alles zien gebeuren. Nu snap ik hun reactie veel beter en ik zal het er ook maar niet meer over hebben.......
Nu over tot de meer opwekkende berichten. De poetsvrouw is net aangekomen en is al bezig. Dat is toch wel erg handig moet ik zeggen. Het gaat ook erg snel met Harry Potter. Maar goed dat ik binnenkort kan gaan werken, dan gaan de boeken er niet zo snel doorheen! Hw is uiteraard weer aan het tennissen. Ik heb donderdagmorgen een tennisafspraak met een chinese uit Indonesïe. We hebben haar gisteren ontmoet op de baan.
Dag!














Geen opmerkingen: