donderdag 9 augustus 2007

Τετάρτη

Woehoe! Het waait keihard en het regent. Wie had gedacht dat ik daar ooit blij mee zou zijn? Ik zit nu net achter de schuifdeuren met m'n benen naar buiten. Lekker fris!
Ik kan niet helemaal buiten zitten want dan wordt de laptop nat ;)
Vanmorgen vroeg (7.50) zijn we (Hw en zijn ouders plus "moi") naar het ziekenhuis gegaan. Dat klinkt erger dan het is hoor! Hw en zijn moeder hebben bloed laten prikken en ik heb m'n tanden laten polijsten. Heerlijk schoon zijn ze nu :) Na het ziekenhuisbezoek zijn we met onze connectie uit het ziekenhuis (een vriendin van Hw's moeder) gaan "yam cha". Dat was al om 10.30 aangezien Hw en zijn moeder nuchter moesten zijn voor het prikken en dus wel honger hadden. Het was erg lekker en ook nog in een mooi restaurant met een meertje erbij. Na het eten zijn we even gaan winkelen. Het blijkt onmogelijk te zijn om harde lenzen vloeistof te kopen. Nu zijn mijn huidige lenzen toch nog maar een paar weken goed...Wat ik daarna doe weet ik nog niet. Ik kan ook mijn bril opzetten, maar dat vind ik toch niet zo prettig. We hebben net al een concertbroek gekocht. Uiteraard een zwarte en ook nog in chinese stijl. Agenda's zijn nog zo'n schaars goed hier. Blijkbaar gebruiken ze op school geen agenda maar een ander soort huiswerkboek. Ik dacht dat er nu wel genoeg keus zou zijn met het nieuwe schooljaar in aantocht. Het muziekseizoen begint ook in september dus het leek me wel handig om een schoolagenda te kopen, helaas..... Gewone agenda's komen natuurlijk pas over een paar maanden weer.
Een nadeeltje van onze acties van vandaag was dat ik gebruik moest maken van openbare toiletten. Getverdegetverdegetver......... Eentje was zo druk en stonk zo erg dat ik naar een andere gegaan ben. Die was ook smerig, maar het was er niet zo druk en de ramen waren open.
Toen ik thuis kwam, ben ik onmiddelijk in de douche gesprongen om mijn voeten te wassen want die voelden heel smerig aan. In werkelijkheid zullen ze wel een beetje vuil geweest zijn, maar het voelde veel erger aan. Home sweet home!
Precies over 1 jaar beginnen de Olympische Spelen. Ze zijn er hier al helemaal maf van. Dat zal me nog wat worden dit jaar!

3 opmerkingen:

Paul en Annemie zei

Ha Joke en HW,

Good te heuren daste al ein bietje gewind bis aan de wermte in China. Talig zulste auch waal vaak motte switsche van duutsj nao ingels noa chinees; dus doarom get in dien mooderstoal. Angesj geiste mich dat verleere. Loat ze in China auch mer ins ein muzikaal poepje ruuke in 't orkes! Vööl Limburgse groeten van Annemie en Paul.
p.s.: Veer zulle dich ein frit zoervleisj of ein grieze botterham mit huidvleisj oppe pos doon.

Anoniem zei

Heej Joke,

sorry dat ik zo snel weer weg was op msn, dankjewel voor je reactie :)
Ik hoop dat je je verjaardag een beetje gezellig gevierd hebt ;) Helaas was het een beetje moeilijk mailen vanuit Luxemburg..

Heel erg veel groetjes, natuurlijk ook aan Haiwen!

Liefs,
Astrid

Anoniem zei

Hi Joke,
Wat leuk dat je zo fanatiek je logboek bijhoudt. Heb ik altijd wat te doen in een verloren momentje op het werk ofzo! Waar hadden ze die twintig pasfoto's nou voor nodig? Hang je nu bij alle hoge ambtenaren boven het bureau ofzo? En die vieze wc's, hoop dat je daar niet aan went, want het klinkt echt berevies.
Succes bij het orkest en ik blijf je volgen!
Groetjes, Lot