zaterdag 25 augustus 2007

星期五

Vanmorgen ben ik naar de kapper geweest. Ik had het namelijk te warm met lange haren in mijn nek. Nu is het niet heel kort ofzo hoor, wel wat frisser. Ik heb een klantenkaart gekocht voor 50 RMB (5 euro). Nu krijg ik op alle behandelingen 20% korting. In het vervolg kost het dus 40 RMB per knipbeurt. We hebben vandaag zeer decadent geluncht bij de pizzatent naast de compound. Het eten op zich was niet zo duur; 2,50 p.p. Daarvoor kregen we een glas meloensap, een salade, Hw een bord spaghetti en ik een kleine pizza. Maar toen hadden we nog zin in een kop koffie. Hw nam een ijskoffie (18 RMB) en ik een grote cappuchino (20 RMB, de kleine kost 18 RMB, dat scheelt dus maar 0,20 eurocent). Heerlijk! Voor Chinese begrippen wel erg duur.
Om 14.50 gingen we tennissen. Om 14.55 begon het verschrikkelijk te onweren. We zijn de baan dus niet eens opgeweest, zucht......Toen ben ik om 16.00 maar naar de yoga gegaan. Dat was weer gezellig met Jack, hahaha. Er was wel een of ander gestoord type dat alle ventilatoren uitzette. Ik heb er tussendoor eentje aangezet, maar die ging zij meteen weer uitzetten. Echt superstom! Mega vochtig en 33 graden en dan geen ventilator aan, dat is zweten geblazen. Ik wist ook niet zo goed of ik er weer eentje aan moest zetten of wat moest zeggen, maar ik vond het niet leuk. Vooral de oefeningen waar je met je handen in elkaar moet strekken, worden lastig omdat je handen zo glibberig zijn. Nou ja, hoe ging het ook alweer? O ja: "adem in, adem uit".
Nog een weekje vakantie en dan aan de slag! Ik ben best wel benieuwd hoe het zal gaan. Gelukkig begint mijn Chinees redelijk te worden, dat geeft wel wat rust. Vanmorgen heb ik ook weer flink met de kapper gekletst. Hij werkt 6 dagen per week en 10 uur per dag. Dat is trouwens vrij normaal in China..... Er komen wel meer buitenlanders bij hem, maar die spreken allemaal geen Chinees. Hij weet dus ook niet waar ze vandaan komen.
OK, ik ga eten,
88 (ba-ba oftewel afkorting voor byebye)

2 opmerkingen:

annet zei

hoi joke
wat een raar mens om met zo'n hitte de ventilatoren uit te zetten. als je bij het orkest begint wanneer ga je dan naar yoga?
groetjes uit geleen natuurlijk ook voor hai wen
annet

Anoniem zei

Dag Joke,
Natuurlijk lees ik je fantas-tische verhalen en geniet ik van alle vorderingen die je daar maakt.
Leuk om zo snel lid te worden van het orkest en al leerlingen te hebben.
Ik heb Gea nog niet kunnen bereiken, zal wel op vakantie zijn.
Bedankt voor je kaart, kwam 25 aug. Kan ik je ook gewoon mailen?
groet, Mariette