maandag 27 augustus 2007

星期天


De oude 1 RMB bus.



Verhoogde snelweg. "Fruit"

Gisteren zijn Hw en Qiang onze nieuwe auto gaan betalen. Deze week gaan zij hem ophalen. Om 10.00 belde HW vanaf de tennisbaan of ik ook wou spelen. Ach ja, waarom niet?
We hebben een paar potjes gedubbeld. Ze spelen hier tot de 4 games. Met 4-3 heb je dus ook gewonnen. Het was erg heet en vochtig. Ik heb heel veel water gedronken. Toch voelde ik me 's middags duizelig en slap.
Onze airco had 's nachts water gelekt. Hw's vader is langsgekomen om hem te repareren toen wij aan het tennissen waren. De airco moest 's middags dus even getest worden.......Wel lekker als je het heet hebt enzovoorts.
Vanmorgen ben ik met de moeder van Hw naar een winkelcentrum geweest. Hw ging met zijn vader op zoek naar een navigatiesysteem, dat is nog niet gelukt (ze waren allemaal te duur volgens Hw's vader). Vandaag heb ik het goedkoopste t-shirt tot nu toe gekocht: 18 RMB, de koffie eergisteren was duurder! Na onze winkelactie zijn we bij een Oost-aziatisch restaurant gaan lunchen. Lekker met een Thaise curry en soep.
Om een uur of 14.30 waren we thuis. Om 16.00 ben ik maar weer eens gaan yoga-en. Vanaf september zal dat wel drastisch minder worden. Nu is Hw aan het kletsen met een vriend (Stan). We gaan zo naar het, volgens hem, beste pizzarestaurant van Guangzhou. Ik ben benieuwd. Hij heeft zelf een auto dus we hoeven geen taxi te pakken. Nu zijn ze tennisrackets aan het vergelijken, jongejonge. Toen ik aan het yoga-en was, waren zij aan het tennissen. Voor de yogales vroeg iemand (in het Mandarijn) of ik ook Kantonees kon spreken. We hebben vervolgens even in het Mandarijn gekletst maar al snel gingen we op Engels over, echt relaxed! Ze werkt bij het cosmeticabedrijf "Avon". Waarschijnlijk gaan wij ook een keer tennissen. Na de les zag ik dat iemand mij 4 keer gebeld had. Het was een andere mevrouw die ik via de yoga heb leren kennen. Zij was van plan om morgenvroeg met mij te gaan "yam cha" (Kantonese stijl uiteten met allemaal kleine gerechtjes). Helaas moet ik op medische keuring. Ik wist niet meer wat dat in het Chinees was, dus heb ik maar gezegd dat ik naar het ziekenhuis moest. Komt een aardig eind in de richting toch? Misschien gaan we woensdag.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Looks like a life of leisure to me; it's about time you go to work.:-):-) :-)
So to us guy's it is important to find out what kind of car you have bought?
John

Anoniem zei

He Joke!

Stefan is weer thuis, dus nu kan onze laptop ook chinees 'lezen'. Ik ken nu alle dagen van de week, maar 'zaterdag' mis ik nog. ;)

Groetjes, Cyrina