woensdag 29 augustus 2007

вторник

Hier een indruk van een paar van de vele kleine winkeltjes in Guangzhou. Het fruit rechtsonder staat bekend als "dragonfruit". De hele buitenkant moet verwijderd worden. Binnenin zit wit vruchtvlees met zwarte pitjes. Het is niet zo zoet, maar wel lekker.
Vandaag heb ik met een soort computer woordenboek de hele MSN messenger vertaald. Ik heb hier namelijk de Chinese versie. De belangrijkste functies kon ik al lezen maar ik kan het niet uitstaan om elke dag iets te zien staan wat ik niet begrijp (Ja, ik geef het toe ik ben soms een beetje raar...) Nu staan alle functies netjes in mijn Chinees schrift! Ik heb deze week te horen gekregen dat ik een 8,2 gemiddeld had voor mijn HSK examen (basis). Dat is een niveautest voor de Chinese taal.Er waren drie onderdelen: luisteren, grammatica en tekstverklaren. Dit examen heb ik in mei in Leiden afgelegd.De uitslag heeft dus even op zich laten wachten...... Vandaag heb ik superveel fruit gegeten: 1,5 dragonfruit, 2 zespri's en een stuk ananas. Allemaal superlekker!
De poetsvrouw is nu alle ramen aan het wassen. Ik heb vanmorgen zelf alles al gestoft zodat zij genoeg tijd heeft. Na een halve dag ligt er alweer een fijn laagje stof. Na een week ligt er echt een flinke laag. We waren deze week in een autogarage. Daar stond een auto bedekt met een dikke laag grijze stof. Stan (die vriend van Hw) zei: "Die staat er al minstens twee weken." Ha, in Nederland zou zo'n laag in twee jaar nog niet bereikt zijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

He Jo

Wauw, een 8.2! Heb je dat ook nlaten zien aan je orkest?

Koen heeft toch maar besloten om met onze vakantie een deel te gaan kamperen om geld uit te sparen... Terwijl hij toch duidelijk had gezegd dat hij nooit meer wilde kamperen... We vertrekken trouwens zaterdag naar Californie voor 3 weekjes!

groetjes Maya