donderdag 30 augustus 2007

среда

Vanmorgen ben ik gaan uiteten met Hw en Peiling (de mevr die ik via de yoga ken).
Gezien het feit dat de fam. Feng Peiling niet kent, mag ik niet alleen met haar ergens naartoe. (Veel te onverantwoordelijk....kleine zucht.....ook wel wat begrip voor de situatie....iets grotere zucht...) De oplossing was dat Hw dan maar mee zou gaan. Het was wel gezellig. Vanavond heb ik nog een leuk smsje van haar gekregen. Ik heb vandaag zelf mijn eerste Chinese smsje verzonden! Dat is echt heeeeeeeeeel ingewikkeld. Ik heb het dan ook maar kort gehouden, hahaha. Vanmiddag heb ik ongeveer anderhalf uur getennist. Gelukkig was het wat bewolkt, dan is het nog een beetje uit te houden. Het was weer eens 32 graden en vochtig. De laatste paar dagen had ik wat last van mijn relatieve "onvrijheid". Dat klinkt heel ernstig, maar in de praktijk is het ook wel een beetje nodig. Ik ben alleen nog op zoek naar de mate waarin. Gelukkig ben ik vanaf maandag aan het werk en kan ik makkelijker nieuwe mensen leren kennen. Begrijp me niet verkeerd: de Fengetjes zijn hartstikke lief en aardig, maar genoeg is genoeg!!! Hiernaast een foto van zomaar een straat in Guangzhou. Weet iemand wat voor een soort boom dat is? Misschien ga ik zaterdag met Karry (iemand anders van yoga, die heel goed engels spreekt) tennissen. Dat mag dan weer wel gewoon, want dat is binnen de compound en op dus op voor mij bekend terrein.

2 opmerkingen:

marieke zei

hoi Joke!

't was alweer een tijdje geleden dat ik je 'virtuele' dagboek had gelezen. Vakantie, weer werken etc etc. Druk druk druk dus.
Zo te lezen gaat het best goed in dat verre oosten...! Moeten we toch maar beginnen met sparen om een keer bij jullie op visite te kunnen komen!
Birte is gisteren 1 geworden. Vet feest natuurlijk, met een echte nijntje taart! jaja.
En...ons huis staat nu echt te koop. Verder gaat alles hier z'n gangetje. koetjes, kalfjes, je kant 't wel....

groetjes Marieke, Peter en Birte

Anoniem zei

Hallo!

Het lijkt me idd vrij lastig als je niet zomaar met 'nieuwe' mensen kunt afspreken. Die Chinese gewoontes ook. ;) Dan moet je Haiwen nu maar veel meenemen. Als je de mensen eenmaal kent, kun je toch je gang gaan?!
Nog een paar dagen volhouden, dan kun je lekker muziek gaan maken!

Groetjes, Cyrina