zaterdag 18 augustus 2007

Friday

En toen was het donker! Ik krijg de foto's helaas niet in de goede volgorde gezet, want het programma werkt niet mee. De foto's zijn binnen 5 minuten gemaakt.
Vanmorgen zijn Hw en ik naar een ander gedeelte van de stad gegaan om de grootste boekenwinkel van Guangzhou te bezoeken. Die ligt nogal ver weg dus zijn we met de bus gegaan. De taxi had wel 30 RMB kunnen kosten (3 euro, zonde van het geld, hahaha).Aangezien we in een vieze oude bus zaten kostte de rit voor ons beiden samen 2 RMB (20 cent). Ok, dat scheelt wel flink! De bus had moeite om de brug op te komen en alles rammelde behoorlijk. Er was geen airco en de bankjes waren van hout. Vandaar dat we persoon 1 RMB moesten betalen. De iets luxere bussen; met airco en plastic bankjes, kosten 2 RMB pp. Op de terugweg hadden we zo'n dure bus. Op elke lijn rijden oude en nieuwe(re) bussen. Als je een zuinige bui hebt, kun je op de eerstvolgende vieze oude bus wachten. Mij niet gezien! Op naar de boekenwinkel. Deze heeft 5 verdiepingen en een kelder. Daar krijg ik mijn tijd wel om :) Op de muziekafdeling hebben ze ook c.d.'s. Ik heb er een paar gekocht met stukken die ik binnenkort moet spelen. Ook heb ik wat pianoboeken gekocht. Ik ga morgen bij Dale thuis een uurtje piano spelen. Vervolgens gingen we naar de "buitenlandse talen" afdeling. Daar heb ik 2 Engelstalige boeken gekocht. Deze waren best duur; 81 en 85 RMB (8,10 en 8,50 euro). Maar ja, dan heb ik lekker wat te lezen.
De busrit terug was veel sneller dan de heenrit. Om 13.30 kwamen we bij mijn schoonouders aan om te lunchen. Daarna heb ik thuis wat c.d.'s geluisterd. Toen was het alweer tijd voor de yogales. De engelse naam van de leraar is Jack. De eerste keer dat ik naar zijn les ging was 2 weken geleden. Toen kwam hij meteen met mij kletsen. Toen hebben de andere mensen hem moeten vertellen dat het 16.00 was en dat de les moest beginnen, hahaha! Vandaag kwam hij ook weer kletsen, echt grappig!
Het avondeten bestond uit: gebakken garnalen met ei, soep, groenten met garnalen, mini-octopus en kippevleugels. O ja, ik krijg regelmatig bezorgde mailtjes binnen met de vraag of ik niet al heel dik ben geworden. Het antwoord is: nee! We eten namelijk overwegend gezond met veel fruit, groenten en vis. Ook ga ik best vaak sporten (yoga is zwaar!). Geen problemen in dat gebied. Bedankt voor alle gezellige mailtjes. Ik vind het leuk om te horen wat júllie allemaal uitspoken.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Joke,
Leuke blog! Ik lees zo nog even verder, maar als het openbaar vervoer hier net zo goedkoop was als in China was het fileprobleem vast in één keer opgelost! ;)
Groetjes Carolijn
ps: nog gefeliciteerd met je baan!