vrijdag 3 augustus 2007

Jeudi

Het was weer eens een hete dag hier vandaag.....36 graden ongeveer. Vandaag ben ik mijn contract bij het orkest gaan tekenen. Op de weg ernaartoe stonden we flink vast in de file. Gelukkig hebben alle taxi's airco. We waren nog redelijk op tijd. Er was een chinese en een engelse versie van het contract. Er stond wel dat in het geval van taalfouten de chinese versie "prevails". Voor alle bureaucratische acties hebben ze 20 (twintig, twenty!!) pasfoto's nodig.
Vanmiddag ben ik, met Hw en zijn vader naar het politiebureau geweest om een verklaring op te halen. Hw's vader gaat morgen alle benodigde papieren en pasfoto's naar personeelszaken brengen, zodat al mijn vergunningen geregeld kunnen worden. Vanmiddag zijn 3 leerlingen hier geweest voor engels les. Morgen komen ze weer, misschien zijn het er dan 4. Ik ben ook begonnen aan de laatste Harry Potter. Deze foto is zondag tijdens het mahjongen gemaakt, bij Hw's ouders. Ik zie er erg geconcentreerd uit he? De mevrouw is een poltie agente, de man in de witte blouse is een oud voetballer/coach. De man in het witte hemdje is Hw's vader.
Ik ben de laatste dagen megamoe. Als het eenmaal bedtijd is, ben ik klaarwakker, pfffff, dat schiet niet op. Toen ik vandaag terugkwam van yoga, kreeg ik m'n voeten nauwelijks opgetild.
Nu lig ik met m'n laptopje op bed, in de airco te typen. Volgens mijn ben ik nu zo moe, dat ik vannacht wel goed kan slapen.

1 opmerking:

Anneke zei

Lieve Joke,
Gefeliciteerd met je nieuwe orkestbaan, wat heb je dat knap gedaan. Top!!
Ik begrijp je jubelstemming helemaal.
Wat heb jij een mooie weblog, superleuk om te lezen hoe het met je gaat, zeker nu ik eindelijk door heb hoe ik moet reageren, voor een computerdoperwt is dat niet niks!
Nog bedankt voor je "Zhu ni shengri kuaile" mailtje, ik heb het wel even moeten googelen want mijn chinees is niet zo best.
Heel veel succes de komende tijd in het orkest en met het inburgeren en zo.
Ga maar een hoop mooie muziek spelen!
Dikke kus van Anneke en tot mails