donderdag 2 augustus 2007

Mercredi ;)

Zozo, toen was ik alweer 27.....
Ik kan zo langzamerhand al beginnen aan verhalen die beginnen met: "Vroeger was..........".
Maar ja wijsheid komt met de jaren, dus ik wacht rustig af tot die wijsheid er komt ;)
Vandaag zijn we gaan yam cha met Mickey en zijn oma erbij. De oma van Mickey is een goede vriendin van de moeder van Haiwen. Haar dochter (Mickey's moeder) heeft voor mij de auditie geregeld via haar connectie met een medewerker van de cultuurraad. Zo gaat dat hier in China, zonder connecties kom je nergens. Maar goed dat ik in een familie met goede connecties terecht ben gekomen. HW's moeder heeft vroeger voor de provinciale sportbond gewerkt. Aan die periode heeft ze veel goede connecties overgehouden. Connecties kunnen ook viavia gaan; een heel netwerk dus. Als ik een manier kan bedenken om de connecties die mij een kans gegeven hebben om deze baan te krijgen uit leggen, zal ik dat zeker doen. Op dit moment is het zelfs voor mij niet helemaal helder. Van 16.30-20.30 zijn we gaan karaoken (is dat een bestaand werkwoord?) in een groot karaoke centrum. Daar kun je met je groepje een prive kamer boeken, zodat je niet tegenover een heel grote zaal voor paal staat. Mickeys ouders en Qiang zijn ook gekomen. Het was erg grappig. Wel voelde ik me vandaag en gisteren wat "ver weg" van jullie allemaal........dat is natuurlijk geografisch gezien ook wel zo!
Morgenvroeg gaan we (HW en ik) mijn contract tekenen. Vandaag ben ik met HW's vader pasfoto's gaan maken. Voor pasfoto's die op documenten binnen China worden gebruikt, is een blauwe achtergrond gebruikelijk. Dat oogt een stuk vrolijker dan ons saaie grijs. De mevrouw van de winkel vroeg nog of ik echt geen grijze achergrond nodig had, i.v.m. de europese wetgeving. Bijkomend voordeel is dat mijn werkvergunning e.d. nu door het orkest geregeld worden. Als het snel gaat is mijn papierwerk nog sneller klaar dan dat van HW, die de legale tak van Rokatec aan het opzetten is .
Bedankt voor alle leuke reacties, laat ze maar komen want het is erg leuk om feedback en nieuwtjes te krijgen!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Proficiat!!!!!!!!!! Geweldig wat mijn kleine nichtje allemaal in haar mars heeft. Heel veel succes en doe "dien menneke" ook de groeten. Nog een fijne verjaardag,27 jaar alweer poeiii.Groetjes en een dikke kus van christa ,matt en bojan.

Anoniem zei

Hey Joke,

2x proficiat! Super dat je bent aangenomen en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! (maar volgens mij is het daar alweer een dag later...)
Het is leuk om je blog te lezen! Altijd weer even kijken hoe het daar gaat in China!

Groetjes Ingrid Wilms

Unknown zei

Joke, proficiat met deze unieke prestatie!

Overigens is vendredi volgens mij vrijdag en mercredi woensdag.

Groejes Math V