zondag 5 augustus 2007

Samedi

We zijn net terug van een concert in de Xinghai zaal. Het leukste was dat ik vandaag mijn eerste twee "gongzhoupiao" heb ontvangen oftewel; gratis kaartjes voor orkestleden!! Hihi, echt geinig. Er stond ook daadwerkelijk op dat ze 0 yuan kosten. Het concert zelf was voor de pauze bij vlagen mooi (een ouverture van Berlioz en het vioolconcert van Tchaikovsky). Na de pauze was het erg goed met de "Schilderijententoonstelling". Het was het slotconcert van een jeugdcursus. Het orkest was dan ook erg jong maar vrij goed. Vanmiddag heb ik van 14.00-16.00 weer engels les gegeven. Vanmorgen ben ik weer begonnen aan mijn internetcursus Chinees. Dat was er de laatste weken door alle spanning en drukte niet van gekomen. Ik word soms niet goed van de intonatieverschillen. Een versie van "ai ma" betekend "iemand die van paarden houdt" een andere versie met een miniscuul verschil betekend "een standje geven" pfffff, ernstig hoor! Weet je eindelijk wat een karakter betekend, hoe het eruitziet, wat de pinyin (uitspraak in letters) is, kun je nog niks omdat je de intonatie niet zeker weer. Frustrerend!!!!!!!! Maar volgens Hw en familie is het een kwestie van wennen....
We zijn met de taxi naar het concert gegaan. Dat ging vrij makkelijk. Terug is toch een ander verhaal; de concertzaal ligt op een rijk eilandje in de stad. De meeste mensen die daar wonen hebben dus zelf een auto, met als gevolg dat er bijna geen taxi's te vinden zijn. We zijn na afloop eerst een stuk met de bus gegaan en hebben vervolgens een taxi gepakt. We wisten namelijk niet precies welke bus we moesten hebben.
Ik heb in de pauze nog heel even met de man die alles op het podium regelt gesproken. Hij was dinsdag ook bij de auditie en spreekt een beetje duits. Het is heel gek om opeens duits te praten.
Vandaag heb ik geen pizza gegeten, hahaha. Het chinese eten smaakte namelijk weer goed ;)

Geen opmerkingen: