dinsdag 11 september 2007

月曜日

Hier een bladzijde uit het menu bij de Japanner. Zoals je ziet is het niet echt duur.
Hier loop ik langs op weg naar mij werk. Ik stap links van deze foto uit de bus. Vervolgens ga ik tussen de twee gebouwen in naar rechts. Daar komt morgen een foto van.
Vanmorgen om 9.00 uur belde het orkest dat ik vandaag wat papieren moest komen tekenen.
Ik ben eerst om 12.30 naar de yogales geweest. Deze lerares plakt altijd extra tijd aan de les. We waren pas om 14.20 klaar. Peiling (die mevr. die ik via de yoga ken) heeft me zowat meegesleurd naar haar huis. Ik heb wel twintig keer gezegd dat ik eigenlijk geen tijd had omdat ik nog naar het kantoor moest. Nou ja, op een gegeven moment leek het me sneller om maar even mee te lopen. Ook leuk om even rond te kijken natuurlijk. Ik heb een blik "maangebakjes" gekregen en een doos thee. Natuurlijk heb ik eerst gezegd dat het niet nodig was enzo en dat ik niks voor haar had, maar daar wilde ze niets van weten. Ze krijgt blijkbaar elk jaar veel te veel maangebakjes van haar connecties. Vandaar dat ze ze liever weggeeft, want ze zijn maar beperkt houdbaar. Wel aardig van haar natuurlijk.
Om 15.00 ging ik naar beneden, waar Hw's vader al op me zat te wachten. We hebben samen de bus naar het kantoor gepakt. Hij kan gratis reizen en Hw moest werken. Het ging om het tekenen van mijn verzekering, die geheel door het orkest betaald wordt. Niet slecht he?
Roddy woont heel dicht bij het kantoor. Ik had hem al opgebeld om af te spreken. Toen de papieren getekend waren, heb ik hem gebeld. Hij is naar het kantoor gekomen en heeft nog even kennis gemaakt met Hw's vader, die daarna naar huis ging.
Ik ben even een kijkje gaan nemen in zijn appartement, wat ook door het orkest geregeld is. Het is best OK, als ik alleen zou zijn, zou ik er wel kunnen wonen. We hadden dorst dus zijn we naar een soort bar/restaurant gegaan. Ze hadden een terras!!! (Dat is nogal moeilijk te vinden in Guangzhou aangezien niemand bruin wil worden en het meestal toch te heet is.) Heerlijk onder de bomen, met een parasol, uitzicht op een park en rode lantaarntjes in de bomen.
We waren meteen helemaal in vakantiestemming. We zijn dan ook maar aan de cocktails gegaan.... Die kosten 30 RMB per stuk en de vruchtensapjes 28 RMB, uhmmm?
Na twee rondjes vonden we het wel welletjes en hebben we een rondje door het park gelopen. Vervolgens zijn we gaan uiteten. Het was superlekker: komkommer met knoflook, bamboescheuten, iets erg lekkers met bief en couscous en een koud noodlegerecht met kip.
De totale schade bedroeg 68 RMB (6,80 euro). Vervolgens moest ik beslissen of ik met de taxi of met de bus naar huis zou gaan. Ik heb voor de bus gekozen. Ik moest een keer overstappen maar ik kon gelukkig lezen welke bussen ik kon pakken :) Op de bushaltes staat namelijk alleen Chinees.......De bus is natuurlijk ook veel goedkoper. Voor 3 RMB was ik thuis. De taxi zou rond de 30 RMB gekost hebben. Dat scheelt toch aardig en ik ken de weg nog niet zo goed, dus kan ik de taxichauffeur niet in de gaten houden. (Het kantoor ligt 10 km. van ons huis af.)
Nu is het 22.00 over 12 uur uur ben ik dus weer aan het werk!

1 opmerking:

Ilse zei

Cocktails op een terrasje is altijd goed!
En Joke... ik zeg het nog 1 keer...
Gaan uit eten... dat kan niet! Daar moet een voltooid deelwoord bij!

Succes met spelen, en groet aan Haiwen!

X Ils