maandag 10 september 2007

Sonntag

Hier het schema van deze maand. We hebben elke zondag vrij en de rest van de maandagen deze maand. Volgende week hoef ik alleen 's morgens te repeteren. Er komt een Duitse dirigent deze week. Hij heet David Geringas.
Hier een stukje backstage. Er staat: zhu ning yan chu cheng gong. Voor de niet Chinees sprekenden onder jullie hier de vertaling: we wensen jullie een succesvolle uitvoering toe. Ik heb nog nog geen foto van de Chinglish vertaling die ernaast staat, die komt nog wel een keer.
Net heeft Clark Engels les gehad. Daarna heb ik nog een tijdje met zijn moeder staan te kletsen (de violiste, ze heet Moqi en zit al 20 jaar in het orkest). Zij was vandaag meegekomen omdat het de eerste les was. Volgende week komt Clarke alleen. Het blijkt dat "de violen" ook vinden dat de eerste klarinet niet mooi speelt. Ze zei letterlijk: "zonder gevoel" (maar dan in het Chinees, hihihi). Dat vond ik wel fijn om te horen. Het zit blijkbaar zo: de oude eerste klarinet ging met pensioen en ze moesten natuurlijk snel een nieuwe vinden. Chen (zo heet de klarinettist) is een goede vriend van Yu Long (de vaste dirigent). Long heeft hem uitgenodigd om te komen spelen. Ze kennen elkaar al vanaf de middelbare school en hebben dus een "diepe"connectie. In China gaat alles via connecties, vandaar. Chen wilde wel komen, maar alleen als eerste. Kort daarna kwam ik, maar toen was het contract al getekend. Vandaar dat ze nu een extra positie voor mij gecreerd hebben. Aardig he? Nu nog even geduldig afwachten.......
Morgen om 12.30 ga ik maar weer eens naar de yogales. Ik ben al een week niet geweest (te moe, te suf, aan het repeteren, noem maar op). Ik heb wel zelf thuis wat oefeningen gedaan, dus dat zit wel goed. Daaaaaaag!

1 opmerking:

Unknown zei

Heej Joke,

Wat vervelend dat die eerste klarinettist zo beroerd speelt.. dat ze jou maar ns op de 1e rij zetten!! :p
Veel succes met je verdere repetities/concerten
En doe de groetjes aan HaiWen

Groetjes,
Mieke