donderdag 13 september 2007

水曜日

Hier een stukje van de gang backstage. Vandaag heb ik even met de dirigent gesproken in het Duits. Vanavond zijn we met een groep van 10 mensen uit eten geweest (toch Ilse??:)).
Alle Fengetjes , de mahjong clan en een vriend van Hw met zijn vrouw, die nu zwanger is. Ze heet Ling. De totale schade bedroeg 70 euro. Het eten was goed, maar ik had geen honger door mijn stomme verkoudheid. Wel lekker Engels kunnen kletsen met Ling, zij heeft namelijk in Engeland gestudeerd. Hw en ik zijn zelf naar het restaurant gegaan. Het eerste stuk met een taxi, daarna zijn we gaan lopen omdat het verkeer muurvast stond. Qiang is later met de auto gekomen, dus de terugweg ging wel goed, er stond ook geen file meer. Nu zitten we in de slaapkamer met de airco aan, want het is extreem vochtig buiten, na een te kort regenbuitje. Te kort om fatsoenlijk af te koelen bedoel ik.
Ze zijn hier al helemaal in de Olympische sfeer. Er zijn zelfs tv programma's waar je aan kunt deelnemen om fakkeldrager te worden. Ze verzinnen allerlei opdrachten en de winner mag de fakkel een stukje dragen. Uiteraard moet dan meteen op tv de eed afgelegd worden. Er zijn ook heel veel discussieprogramma's over alles wat maar ook een beetje met de Olympische spelen te maken heeft: de geschiedenis, de ontwikkeling van Peking, de verkeerssituatie, de service, Engels leren enz, enz......