woensdag 5 september 2007

Dienstag

Net Amsterdam Centraal he?


Vandaag hebben we met het hele orkest gerepeteerd. De dirigent was nogal grappig toen hij mij voorstelde; blablabla EN ze spreekt Chinees EN Kantonees EN ze kan ook goed soep maken (soort cultureel kantonees ding....). Het was erg grappig. De rep. ging wel goed. Alleen kunnen Chinese strijkers ook niet te tellen, het is ook overal hetzelfde ;) (JIJ natuurlijk wel, lieve lezende strijker!)
We hebben best vaak pauze. Tussen de middag hebben we 1 uur vrij. De lunch was best eetbaar. Een bakje rijst, een bakje met wat vlees en groenten en uiteraard naar goed Kantonees gebruik een kom soep. De rest van de week hoef ik alleen 's morgens te repeteren en kan ik dus gewoon thuis lunchen. Waarschijnlijk komt Roddy (die engelse hoboist) morgen even langs. Hij heeft 's middags wel repetitie, maar durft wel met een taxi te komen. Mits ik het adres op een briefje meegeef, haha! Tijdens de pauze heeft een violiste mij gevraagd of ik haar zoontje Engelse les wil geven. Ze vroeg me wat dat kost. Ik heb 150 RMB per uur gevraagd en dat vond ze OK. Dat is 50 RMB meer dan Dale en Mickey. Ze komen ook bij mij thuis, we moeten nog een afspraak maken. Ik heb de andere klarinetisten gevraagd waar zij hun rieten kopen. De basklarinetist kent wel een "mannetje". Die komt waarschijnlijk donderdag in de pauze langs.
Gelukkig kan ik de repetitie goed volgen. Het meeste is uiteraard in het Chinees, maar soms legt hij ook dingen in het Engels uit. De "andere buitenlanders" kunnen allemaal geen Chinees, jongejonge......Qiang gaat Roddy waarschijnlijk wel lesgeven.
88!

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo nichtje:)
ik lig heel erg achter met het lezen van je blog (schaam), maar ik doe mijn best om de schade een beetje in te halen. Succes met de rietjes man!
Groetjes,
Lara