vrijdag 7 september 2007

Donnerstag

De repetitie duurde vandaag van 10.00 tot 12.10 met daartussen nog een korte pauze. In de pauze ben ik even op het dak geweest om te ontdooien. Ik ga vanaf nu elke dag een vest meenemen. Ik ben net nog met Hw naar een winkelcentrum geweest om een grotere tas te kopen. Mijn handtas is natuurlijk te klein om een vest in te doen. Het is echt superkoud in de hal. Zo'n tas koop actie is natuurlijk niet helemaal risicovrij, zeker niet als alle schoenen in de opruiming zijn! Ik heb vandaag een paar lage pumps in bronskleur gekocht voor 8 euro. Sandalen zijn namelijk ook te fris...... Mijn collega klarinetten hebben geen mooie toon, dat is nogal irritant. Vooral degene die ook basklarinet speelt. Mijn god, knoerhard en lelijk (en op bes ook nog vals rond de a1, hallo!). De eerste klarinet speelt soms wel OK maar soms ook heel slecht. Vandaag speelde hij voor het eerst een solo mooi. Hopelijk is het zo'n type dat op concerten opeens wel mooi speelt. Alleen jammer van de hele repetitieweek dan! Laat het ze maar niet horen, dan word ik er zo weer uitgegooid. Ik kan het gelukkig wel aan jullie laten weten, want ze kunnen echt geen Nederlands lezen, hahaha. Het lijkt me ook geen strak plan om meteen in de eerste week te vragen of ze misschien nog ergens een goed riet hebben liggen.
Ooooooohmmmmm, relax. Mijn plan is dat ik nu maar zelf zo mooi mogelijk blijf spelen en maar hopen dat ze daar iets van meepikken. Ok, genoeg gezeurd nu, maar het moest er even uit!
Vanmorgen heb ik op de heenweg een taxi gepakt. Ik was de overvolle bus even moe. Hw is wel meegelopen om zeker te weten dat de chauffeur het goede adres wist. Terug heb ik gewoon de bus gepakt.
In de categorie goed nieuws: de eerste hobo, fagot en fluit spelen echt heel goed.

1 opmerking:

Madeleine zei

Heej Joke,

Nu weet je meteen waarom de dirigent zo blij met je was ;)
Succes met het vinden van rieten!!

Groetjes,

Madeleine