dinsdag 25 september 2007

Lunes


Hier de keuken van het eethuis waar Hw en ik vandaag geluncht hebben. Mijn gerecht (stukjes bief met groenten en noodles in soep) kostte 7 RMB (0,70 cent). Hw had een dure bui; rijst met spareribs voor 10 RMB (1 euro). Het was erg lekker. Omdat het een eethuis is, zit je bij andere mensen aan tafel en moet je je eten meteen bij het bestellen betalen.


Hier het WTAtoernooi van Guangzhou. Zoals je ziet spelen ze binnen, want het heeft vandaag veel (gestort)regend. Het is goed te merken dat het een TierIII toernooi is (een van de lagere categorieen); zoals je ziet hangen er niet eens netten tussen de banen. Af en toe moet er dus een let gespeeld worden als er een bal van een andere baan langs komt rollen. De enige bekende speelster die ik vandaag gezien heb is Alicia Molik. We zijn tot een uur of 14.30 blijven kijken. Daarna hebben we een taxi (ja, decadent he? voor wel 2,70 euro) naar huis gepakt.
Nu ben ik net terug van de voetenmassage hier in de compound. De jongen van vandaag was wel goed. Ik heb er maar een abonnement bijgenomen (naast het haren wassen) voor 35 euro. Ik heb dan geloof ik recht op 11 massages. Geen slechte prijs, dacht ik zo. Ik had niet genoeg geld bij me, maar de rest kan ik volgende keer betalen.
Over een uurtje gaan we bij Hw's ouders eten. Ik moet zo ook even de partijen doorspelen voor de repetitie van morgen. In theorie kan ik hier wel tot 23.00 toeteren dus dat heeft geen haast!
Zhu nimen zhong qiu kuaile! (祝你们中秋快乐)

1 opmerking:

Anoniem zei

He Jo

Ik ben net terug van California..
Erg lekker geweest die 3 weekjes weg. Ook natuurlijk superweer geweest (beetje zoals de herfst in China maar dan een lage vochtigheid)! Ik heb beren, lynxen, jattende eekhoorntjes en herten gezien.
NB; als ik je adres in het" europees zou opschrijven komt het dan wel aan?