donderdag 27 september 2007

Miércoles

We hebben een piano! Vandaag zijn we gaan betalen (het type hadden we al uitgezocht). Hw's vader had 11000RMB in briefjes van 100 bij zich, een behoorlijk pak. Om 14.30 is de piano al bezorgd. Ik was niet thuis want ik moest een educatief concert spelen. Ik hoefde pas bij de laatste 3 stukken in actie te komen. Het wachten was behoorlijk saai; om 15.00 begon het concert met de introductie van alle instrumenten. De fagotten waren een beetje melig en speelden "Mission Impossible". Dit konden we backstage volgen. Ik was pas om 16.15 aan de beurt en ik was erg suf. We speelden het bekendste Chinese vioolconcert "the Butterfly lovers". Dat duurt 25 minuten en ik had regelmatig meer dan 30 maten rust. Niet zo handig als je om te beginnen al heel suf bent en het stuk de dag ervoren een keer hebt doorgespeeld........Gelukkig ging het nog redelijk goed.
Het concert was voor een soort vrouwenbond. Die heeft behoorlijk veel leden want de zaal zat aardig vol. Na het concert (om 17.00) heb ik voor het eerst ALLEEN een taxi gepakt. Rond die tijd zijn de bussen namelijk afgeladen vol en daar had ik met een klarinetkoffer en een kledingtas bij me geen zin in. Ik had gelukkig meteen een taxi te pakken toen ik de deur uitliep. Ik heb gezellig met de chauffeur zitten te kletsen. Hij vroeg zich af wat er net voor een optreden in Xinghai geweest was (het was buiten na afloop natuurlijk erg druk). Nou, dat heb ik hem wel kunnen uitleggen :)

Geen opmerkingen: