dinsdag 23 oktober 2007

hétfő

Zou het dan toch echt herfst(ig) worden?

Zondag ben ik in Yunfo geweest. Een plaats op ongeveer 200 km afstand van Guangzhou. Daar hadden we een concert. Het concert vond plaats in de filmzaal. Het was er ontzettend vies en gevaarlijk: we zaten op verhogingen zonder achterrandje om de stoelpoten tegen te houden. De verhogingen waren ook erg smal. Arbotechnisch zwaar afgekeurd! Alles in het hele gebouw was bedekt met een laag stof. Onze stoelen waren zo vies dat je ze eerst af moest vegen om niet meteen helemaal grijs te worden. De grootste stofveroorzaker was het onderhoud aan de weg pal naast het filmgebouw. De hele toplaag was eraf geschraapt en een stuk verderop waren ze begonnen met asfalteren. Zie je het al voor je? Een paar mensen hadden zelfs last met ademen tijdens het spelen door de vele stofwolken die naar binnen kwamen waaien. Aan vloerbedekking doen ze niet in Yunfo; een cementen vloer was blijkbaar al goed genoeg. Aan verdere aankleding van het gebouw was ook geen aandacht besteed. Kortom een vieze, lelijke zaal met extra wegwerkzaamheden stof (zonder dat extra stof was het volgens mij ook niet al te schoon). Het concert zelf was wel OK. De dirigent was tenminste te volgen. Voor het concert heeft Clarke les gehad. Daarna zijn we met zijn allen (Clarke en zijn ouders en nog iemand) gaan eten om 11.00. Om 12.00 vertrok de bus richting Yunfo. Om 0.45 waren we terug bij de compound van het orkest. Ik ben bij Jenny blijven slapen, dat was wel gezellig. Om 10.00 ben ik naar de fotosessie gegaan. Ik ben benieuwd hoe de foto's geworden zijn. Alle orkestleden moeten vandaag apart op de foto. Ze gaan van iedereen een foto in de hal van Xinghai ophangen. Grappig he?
Om 17.00 komt Dale voor Engelse les. Voor de rest ga ik een beetje uitrusten vandaag want vannacht heb ik niet echt goeg geslapen. Het was een vermoeiend maar leuk weekend. Vanaf morgen gaan we aan Turandot repeteren.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Turandot!! Gaaf!!

Groetjes, Cyrina

P.S. Krijgen wij de foto's ook te zien?? ;)

Unknown zei

Hei Joke,

Jullie zijn aan het kijken of het nou echt herfstig wordt, maar hier heeft vanmorgen al even gevroren. Is dit een teken dat we een "witte" kerst krijgen of is het normaal? Ik weet het ook niet. Overdag is het nog wel lekker een beetje aan het nazomeren. De zon schijnt lekker en af en toe hebben we een buitje. Het enige echte herfstige hier zijn de bomen die alweer allerlei kleuren blaadjes hebben. Ben benieuwd of ze een china tijdens ook zo'n mooi gekleurde bomen hebben. Ik wacht wel op een foto daarvan. Greetz,
Marc.

Unknown zei

Sorry, was herfst vergeten, dus daarom komt hij nu: HERFST.