donderdag 25 oktober 2007

szerdai

Hier een stukje tuin in de compound.
Vannacht was ik ziek :( Van 1.30 tot 3.30 heb ik niet kunnen slapen door een enorme hoofdpijnaanval. Ik kon niet liggen maar ook niet zitten en ook niet rondlopen. Heel vervelend en arme Hw kon ook niet slapen. Als gevolg hiervan ben ik de hele dag gammel geweest. De repetitie was wel OK. Alleen was een van de koperblazers behoorlijk onbeschoft tegen de dirigent (de engelse vertaling zou neerkomen op: f**k you).
Dat vond ik erg vervelend. De dirigent zelf heeft het geloof ik niet gehoord want hij zei het niet zo hard maar ik zit direct voor hem.
In de pauze heb ik met Zhang Shi (de basklarinettist) gesproken over het gebrek aan samenwerking met de eerste klarinet. Dat was erg interessant. Eigenlijk wil hij ook graag meer "samen spelen". Volgens mij willen de muzikanten wel samenwerken maar ze weten gewoon niet hoe. Ik was wel blij om te horen dat de wil er wel is. Vandaag moesten de eerste klarinet en ik een stukje in octaven spelen. Het was redelijk zuiver maar er was ruimte voor verbetering. Volgens mij is het normaal dat de eerste (als leider van de sectie) dan tijdens of na de repetitie even zegt: "laten we dat stukje even doornemen." Nee dus! Hij zei helemaal niks. Hij heeft toch ook oren?! Pfff vermoeiend hoor.
Hij heeft ook zoiets van; ach ja, dit zijn "maar" repetities, waarom zou ik mijn best doen? Nou, probeer maar eens met zo iemand samen te spelen. Ik zit naast hem en ik hoor hem de helft van de tijd niet eens.
Omdat het internet gisteren wegviel is een stukje leuk nieuws niet doorgekomen: ik speel de komende 3 concerten elk concert een stuk de eerste partij. Meestal met Zhang Shi op 2de dus ik heb vandaag alvast gezegd dat wij lekker "samen" gaan toeteren. Hij vertelde ook dat de aanvoerder die nu weg is wel met hem apart stukjes oefende en dat hij dat erg fijn vond. Ik kan hem dus met een gerust hart vragen om als het nodig is wat stukjes apart door te nemen.
Ik ben net aan mijn nieuwe boek begonnen; "the monk who sold his Ferrari".
Van 17.00 tot 19.00 heb ik geslapen. Dat is een hele prestatie want normaal gesproken kan ik nooit in slaap vallen overdag. Het zal ook wel komen door het feit dat het vanaf 17.30 snel donker wordt, hahaha. Ik ben nu nog altijd enorm suf en ik ga mijn leesactiviteiten maar naar bed verplaatsen. Hopelijk voel ik me morgen wat beter. Ik denk dat ik wat verhoging heb maar dat is moeilijk vast te stellen als het buiten nog 29 graden is en er geen wind staat.
Hw gaat morgen met zijn vader een fabriek bezoeken in Shenzen. Shenzen ligt op 150 km van Guangzhou en ze gaan met de bus. Vanmiddag heeft hij met een goede vriend getennist en de rest van de dag heeft hij gewerkt.

Geen opmerkingen: