zondag 28 oktober 2007

szombat

In China doen ze tegenwoordig ook aan "het milieu". Vandaag zijn in de hele compound alle fornuizen en gasketels opnieuw afgesteld i.v.m. de komst van natuurlijk gas. Bij ons waren ze vanmorgen vroeg al klaar. Er kwam een mannetje voor de ketel en een ander mannetje voor het fornuis. De hele week stond er al een kraampje met ketels en fornuizen voor de hoofdingang. Gisteren stond het hele plein opeens vol. Wij houden het voorlopig bij onze oude spullen. Een nieuw fornuis lijkt me vooralsnog geheel overbodig. Het wordt misschien eens in de twee weken gebruikt, hahaha!
Omdat we morgen van 15.30 tot 21.30 repetitie hebben zijn Clarke en Mickey vandaag al op les geweest. Mickey vroeg me: "Heb je de partij van dat ene leuke stuk dat je op mijn PSP (Playstation Portable heeft ook een MP3 funtie) gezet hebt?". Hij wist alleen nog dat het iets met nummer 3 was. Nu staan er in mijn Windows Media Player best veel stukken met "3". Maar wie zoekt zal vinden. Het bleek het 3de deel van het 1ste klarinetconcert van Weber te zijn. Hij heeft de partij meegekregen. Leuk he, dat hij zelf met dat soort vragen aankomt.
Ik ben ook gaan yoga-en (kan wel zo geschreven worden toch?) vanmiddag. Dit keer ging het niet zo denderend. Tja, dat heb je wel eens he?
Het avondeten bestond uit: soep, verse spinazie, vlees met ananas, rijst en vlees met veel bot en vel. Tijdens de lunch hebben we o.a. loempiaatjes en Ha Kau (garnalen in rijstflensjes) gegeten.
Morgen komt onze vaste dirigent Yu Long. Ik ben benieuwd of we volgende week elke dag gaan repeteren. Ik vermoed van wel.

1 opmerking:

Rieki zei

Nu snap ik het. Ik heb me al vaak afgevraagd. Kookt Joke ook wel eens? Wat dat betreft heb je het gemakkelijk.