zaterdag 3 november 2007

петък

Zozo, nounou, hehe, poepoe, jongejonge dat was me een dagje wel!
Vanmorgen op tijd opgestaan. Vervolgens om een uur of 10 met Hw gaan "yam cha" (je weet wel met dimsum enzo). We zijn hier in de compound geweest en het was weer eens erg lekker. De reden van deze yam cha was dat de repetitie om 13.00 begon en ik dus geen tijd had voor lunch. Net voor de repetitie kwam de eerste klarinet met het logische idee dat hij voor de pauze eerste zou spelen en ik na de pauze i.p.v. de hele tijd te wisselen. Dat vond ik natuurlijk een prima idee. Hij zei dat hij wel het eerste "symfonische" stuk na de pauze moest spelen. Hij is wat lui aangelegd dus zei ik dat ik dat ook wel kon spelen zodat we helemaal niet hoefden te wisselen. Ook goed. Wel na kort overleg met de vice president die ook hoboist is. In het laatste stuk voor de pauze zitten drie klarinetten en moest ik dus ook spelen. Komt er iemand van het orkest om 19.59 tegen mij zeggen dat ze net besloten hebben dat er onder het concert niet op het podium gelopen mocht worden. Ha! Ik moest natuurlijk eerst snel naar de w.c. Toen ik terugkwam bij de instrumentenkamer was de deur al op slot. Gelukkig heeft iemand snel iemand anders erbij gehaald om de deur weer open te maken. Vervolgens heb ik in 3 tellen mijn klarinet in elkaar geflanst en ben ik richting podium gerend, terwijl ik ondertussen nog mijn handtas afgaf aan een andere orkestmedewerker. Het concert begon 10 minuten te laat dus ik was toch nog op tijd om een half uur te zitten niksen......
Na de pauze heb ik dus alles eerste partij gespeeld. In het symfonische stuk zat een melige solo samen met de fagot. Die ging gelukkig goed. De dirigent vroeg in de repetitie nog of ik het stuk al een keer gespeeld had. Ik zei "ja" want ik had in Yunfo (die lelijke vieze plaats) de tweede partij gespeeld.
Nou dan de beveiliging: wij kwamen vanmorgen al aan toen er nog geen beveiliging was (detectiepoortjes e.d.). Alle bommen, granaten, zwaarden en geweren hadden dus al in het gebouw kunnen zijn. We zijn tussendoor even naar de supermarkt geweest. Toen we daarvan terug kwamen stond er opeens ook bij de artiesteningang een detectiepoortje en moesten we onze sticker (jaja.....een echte sticker!!) laten zien. Op die sticker stond dat wij orkestleden waren die toestemming hadden om binnen te komen. Hilarisch he? Het systeem rammelt aan alle kanten maar dat schijnt niks uit te maken.
Nu is het inmiddels 23.24 en begin ik toch wat moe te worden. Misschien is het morgen na Turandot te laat voor een blogje, volgens mij duurt het concert alleen al tot 23.00 ofzo. Ik zal zondag wel weer wat laten horen, dan gaan we namelijk lekker een dagje relaxen in de "hot springs". Doei!

2 opmerkingen:

Rieki zei

Joke veel succes met het concert en blijf maar lekker lang in de 'hot springs'.
Ruiken deze ook naar zwavel ??

Rieki

Anoniem zei

Hee Joke, je kunt ooit een boek schrijven over al je belevenissen. Leuk zeg! Ik ben vorige week hier begonnen in de academie van de staatsoper in berlijn. Dat betekent dat ik twee jaar in de staatskapelle/staatsoper mee mag spelen. Heb deze week Carmen en Onegin (ballet van Tsjaikovsky) gespeeld.

Groetjes, Giselle