dinsdag 6 november 2007

ponedjeljak

Hier een bord bij de hotsprings. Wel aardig dat er ook Engels bijstaat! Het was leuk bij de bronnen. Er waren allerlei verschillende baden; wijn, koffie, melk en diverse Chinese kruiden en olieen. Uitzicht over de zee......Helaas waren ze aan het verbouwen in de centrale ruimte. Een enorme hal met diverse baden. Daar waren ze dus aan het hameren, kun je je dat voorstellen in zo'n ruimte? Ik ben maar snel naar buiten gegaan. Er waren ook nog diverse "relax" ruimtes en sauna's. Hieronder een foto van de aankomsthal:


We zijn met 10 mensen in de bronnen geweest: de familie Feng en de familie Peng (Mickey en zijn ouders en opa en oma). Op de terugweg zijn we bij de Koreaan gaan eten waar ik o.a. deze kippensoep kreeg. De bouillon was lekker maar dit gevaarte heb ik maar aan Hw gegeven. We waren net voor tienen thuis, allemaal moe maar relaxed.

Zaterdag

Op zaterdagmorgen hebben we orkestfoto's gemaakt; zittend op het podium, staand op het podium, zittend op het podium met de dirigent erbij, staand op het podium met de dirigent erbij, in de zaal zittend, in de zaal zittend met........je hebt 'm wel te pakken he? In de foyer en buiten zijn er ook nog foto's gemaakt. Dat duurde al met al een hele tijd. Turandot 's avonds was geweldig. We hebben goed gespeeld en het publiek was razend enthousiast.

Terug naar het heden (maandagmiddag 15.02)

Net ben ik met Hw naar de bank geweest om mijn loon in dollars om te wisselen in RMB. Er waren weer eens ontelbaar (ok, ok...niet ontelbaar maar wel heel veel) wachtenden voor ons. We hebben 1 uur en een kwartier gewacht voordat we aan de beurt waren. Vervolgens duurde de transactie zelf ook nog eens 10 minuten. Blijkbaar wordt elke keer het totaal wat ik al omgewisseld heb gecheckt. Per persoon mag je per jaar namelijk "maar" 50.000 dollar omwisselen. Nou zo ver ben ik nog niet maar ik doe mijn best ;) Nu ga ik klarinet studeren en om 17.00 heeft Dale les.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Joke!

Die baden in de hot springs klinken heerlijk! Maar die kippensoep... Jakkie!
Gaat Turandot nu nog een keer? Of blijft het bij deze uitvoering? Dat zou wel jammer zijn voor zo'n stuk!

Groetjes, Cyrina

Unknown zei

Ha die Joke,

Als ik jou was, zou ik me een abonnement pakken op die springs. Kun je zo vaak als je wil. Of is het te ver van je vandaan. Het galaconcert van ons ging ook super. Misschien kun je een stukje schrijven voor het mollekruutz. Als je wil kun je me dat mailen.

laters.

Anoniem zei

He Jo

gatver wat ziet dat eten er smerig uit!!

Mis je de boerenkool niet?

groetjes Maya