zaterdag 10 november 2007

petak

Daar ben ik dan weer! Vandaag heb ik 2 stuks post ontvangen, daar was ik erg blij mee.
Ik heb meteen kaartjes teruggeschreven en gepost. Ik ben helemaal zelf postzegels gaan kopen en het is nog gelukt ook! "Nederland" moet ik als volgt schrijven: "荷兰" ik heb ook een kaart naar Japan gestuurd daar heb ik "日本" op geschreven.
We hebben alleen vanmorgen gerepeteerd. De dirigente is blijkbaar 47 jaar oud. Dat is haar echt niet aan te zien! Ze lijkt meer rond de 30 te zijn. Hopelijk kan ik dat effect later ook bereiken, hihi :)
Haiwen is uiteraard aan het tennissen. Over een uur gaat hij ook nog met mij. Roddies moeder is op bezoek. Hw's moeder heeft kaartjes naar de "hot springs" met busvervoer voor hun geregeld. Ze gaan zondag. Wij gaan voor de zekerheid ook even naar de vertrekplaats om te checken of ze in de goede bus stappen. Er vertrekken namelijk best veel bussen daar.
In de bus heeft een opaatje met mij zitten te kletsen dat was erg grappig. Ik zat eerst in de bus met een hoboiste te praten waardoor het opaatje al gehoord had dat ik Chinees kon spreken. Toen de hoboiste uitstapte heeft hij zijn kans gegrepen. Vanmorgen in de taxi heb ik ook met de chauffeur gekletst. Hij had een mega zwaar "plattelands" accent. Ik kon hem nog net verstaan.
Tijdens de lunch hadden we fruitsap van houlonggou (wit vruchtvlees met zwarte puntjes, ik zal binnenkort een foto plaatsen) en papaya, twee soorten groenten en "jiaozi" (wat we toen ook voor ontbijt hadden).

Geen opmerkingen: