woensdag 7 november 2007

utorak

Vandaag is het een graad of 25. Gewoon, niet zweterig, lekker weer dus! Vanmorgen ben ik samen met de moeder van Hw naar de yogales geweest. Ik heb 2 nieuwe houdingen geleerd.
Na de les heb ik wat klarinet gestudeerd want die 2de Rachmaninov gaat soms wel erg snel! Het begint er gelukkig al op te lijken. De lunch vandaag bestond uit vers sinaasappelsap, spaghetti en broccoli. Vanavond krijgen we soep en vis met nog wat andere gerechten. Na de lunch ben ik naar de kapper gegaan. Het was wel gezellig. De kapper had een beetje een kater want de vrouw van een vriend van hem was gisteren bevallen......Ik heb goed opgelet hoor, hij heeft desondanks toch netjes recht geknipt, hihi. Het was ook al 13.00 geweest.
Zo meteen komt onze "interieurverzorgster". Ik heb net alvast gestofzuigd zodat zij wat meer tijd overhoud voor andere klusjes.
Toen ik terugkwam van de kapper zat Stan (een vriend van Hw) op het bankje voor onze deur. Hij had vanmorgen zijn contract gezien en heeft maar besloten om een andere baan te zoeken. Hij heeft de afgelopen 3 maanden zijn proeftijd doorlopen en moest regelmatig overwerken, soms wel tot drie uur 's nachts! Zijn loon zou maar 3000 RMB (300 euro) zijn en overwerk wordt niet betaald. Maar waarom zat hij dan hier op het bankje, hoor ik je denken.... Om met Hw te tennissen natuurlijk! Hw was al onderweg naar beneden. Stan is wel al op zoek naar een andere baan. Dat vertelde hij me toen ik zei dat ik Hw de komende weken wel niet zou zien (omdat hij dan de hele tijd kan gaan tennissen met Stan).
Nu net belde de vader van Hw om te zeggen dat de poetsvrouw onderweg hiernaartoe is. Ze poetst namelijk eerst bij Hw's ouders en komt dan hierheen.
Nou, heel veel groetjes uit Guangzhou en tot de volgende keer maar weer!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Joke,

Nou hier regent het lekker momenteel. dus echt geen 25 graden.
We hebben het gisteren over die heerlijke relax baden gehad en zijn het er over eens dat we er wel naartoe willen. Ik hoop dat jack niet op jou blog naar de foto van de kippensoep kijkt, maar goed hij gaat toch naar de pizza hut als we bij jullie zijn.
We gaan binnenkort bespreken wat we allemaal willen doen en zien, ik hou je wel op de hoogte, ook leuk dat we naar een concert gaan, ik verheug me erop.

groetjes en tot best wel gauw,

Jolien

Ilse zei

He!

Superleuk dat je het allemaal nog zo goed bijhoudt voor de sitefans!
Je zit al helemaal in het ritme daar geloof ik!
Veel plezier nog met Rachmaninov 2!

X Ils