dinsdag 4 december 2007

Een

Twee eendjes die op de "Witte Wolk" berg wonen.
Vanmorgen hadden we houtblazersrepetitie. Ik heb de eerste klarinet vriendelijk verzocht om qua klank te mengen in een sololijn samen met de hobo. De klarinet speelde in verhouding veel te zacht zodat het niet mooi klonk. Zegt hij dat hij nog niet aan zijn nieuwe instrument gewend is en niet goed durft te spelen. OK in die zin zitten 2 grote problemen;
Probleem 1: hij heeft zijn instrument al 2 maanden (two months, zwei Monate)
Probleem 2: "bang" spelen maakt de intonatie nog slechter!
Grrrrrr, ik wist echt niet wat ik hoorde. Mijn god, met een nieuwe klarinet sluit je je een middag op met een stemapparaat en dan weet je precies welke noten extra aandacht nodig hebben! Ik was echt met stomheid geslagen (dat zeg je zo toch?). Oooooooooohm.........werkte in dit geval ook niet :( Nou ja, gewoon te erg eigenlijk.
Gelukkig is Hw vanmiddag terug gekomen. Dat is weer een stuk gezelliger. Hij had wel 2 uur vertraging opgelopen voor vertrek uit Shanghai. Hij heeft zakelijk een goede week achter de rug.
Tot zover de maandag, ik ben benieuwd hoe het morgen met repeteren gaat........

1 opmerking:

Anoniem zei

En dat noemt zich een professionele klarinettist... Waar hebben ze die opgedoken?? Uberhaupt 'bang' zijn om te blazen! Dan weet je toch nooit waar je moet bijsturen?
Ik zit hier gewoon met plaatsvervangende schaamte op de bank!
Sterkte...