woensdag 19 december 2007

Week 51-2

Haha, ikke aan het werk!! De andere klarinettist is de minst leuke om mee samen te spelen. Gelukkig heeft hij deze week vrij (waarom weet ik ook niet).
Vandaag was ik behoorlijk niet lekker. Mijn maag deed superveel pijn en mijn kuit heeft de hele dag tegen kramp aangezeten. Tot overmaat van ramp moesten we vanavond het derde pianoconcert van Prokofiev (gisteren de partijen voor het eerst gezien) uitvoeren. Het is een heel moeilijk stuk. Gezien de omstandigheden hebben we het er redelijk vanaf gebracht. Ze zijn nu waarschijnlijk nog aan het spelen: twee keer het tweede pianoconcert van Rachmaninov. Ik was allang blij dat ik naar huis kon!
Om 15.30 vertelden ze ons even tussendoor dat het concert niet om 18.30 (weken geleden gepland) maar om 19.30 zou beginnen. Daar was ik dus verre van blij mee, zoals je kunt begrijpen. Ik had al mijn wilskracht verzameld om het tot 19.00 uit te houden. Nu zit ik lekker met een warme kruik op schoot te typen en vooral niet met ademsteun te blazen (extra auw).
De andere (aardige) aanvoerder heeft me vandaag geholpen om morgen vrij te krijgen. Ik durfde het eigenlijk niet aan Zhang Shi (de tweede klarinettist) te vragen. Maar volgens Sun Di (de aanvoerder) zou het geen probleem zijn. Na de uitvoering van het eerste werk zijn we het samen aan hem gaan vragen. Hij zei dat het wel kon, maar dat ik het eerst met "de baas" moest regelen. Ik zei dat ik het natuurlijk eerst aan hem wilde vragen om te zien wat hij ervan vond. Hij is namelijk erg op "de regels" gesteld (niet op een overdreven manier hoor). Toen vroeg Sun Di hem nog: "Heb je morgen wat te doen dan?" Zhang Shi zei van niet en toen was het dus rond! Daarna heb ik het aan de baas doorgegeven. Deze dag vrij is om twee redenen heel belangrijk:
I. "Ze" (dit wordt de blogverzamelnaam van Chrit, Bettie, Jack en Jolien....anders typ ik me elke keer te pletter) komen morgen aan in Guangzhou en Hw's ouders nodigen hen uit om te gaan eten. Het is een beetje raar als ik daar niet bij kan zijn.
II. Ik ben eigenlijk ook gewoon ziek. Nu kan ik tot 's middags een uur of drie wat extra rust nemen.
Dag!

Geen opmerkingen: