dinsdag 22 januari 2008

wandeling

Jaja! Vandaag heb ik dan eindelijk mijn plan om lopend naar Xinghai te gaan uitgevoerd. Er was geen enkel excuus: ik hoefde er pas om 11.00 te zijn, het was goed wandelweer en alleen mij esklarinet moest mee (geen gezeur over grote, zware klarinettassen dus). Het heeft 50 minuten geduurd. Voor mijn vertek belden Hw's ouders nog om te vertellen welke brug volgens hen beter was om over te steken. Dat was wel erg schattig dus heb ik ze ook maar even gebeld toen ik aangekomen was. Ze maken zich nog altijd zorgen over mij in de grote, enge stad. 
De repetitie ging wel OK. Er waren voornamelijk ritmische problemen. De dirigent heeft echter goed volgehouden; hij werd niet boos of geirriteerd. Dat is natuurlijk wel prettig.
Ook goed kamermuziek nieuws: in april gaan we met een houtkwartet (fluit, hobo, klarinet en fagot) optreden tijdens een moderne dans uitvoering. Morgenvroeg gaan we repeteren om een geschikt stuk uit te zoeken. Het stuk mogen we zelf uitkiezen en de dansers verzinnen er zelf een choreografie bij. We repeteren donderdag pas weer aan Tijl Eulenspiegel.
O, de dirigent heet Roman Brogli en komt uit Zwitserland.

Geen opmerkingen: