woensdag 27 februari 2008

BZN

Hehe, een repetitie van 10.00-12.30 en dan nog een van 13.30-16.00 met een chinese dirigent is wel vermoeiend. Pas als er echt grote dingen fout gaan, probeert hij die op te lossen. Dit lukt met wisselend resultaat. Wel leuk is dat ik de aanvoerder vandaag wat tips over solo's gegeven heb. Hij bleef heel relaxed en luisterde naar wat ik zei. Meen je wat de dirigent meteen zei?  "Goed zo klarinet, dit klinkt veel beter." Prima natuurlijk maar ik had dus op de eerste repetitie ook al zo gespeeld. Zucht.....diepe zucht....... Maar ja, gelukkig weer wat bijgedragen aan "het geheel". Hopelijk is hij morgen niet knorrig. Dat gebeurde namelijk de vorige keer dat ik een suggestie deed. De bas was helaas niet in vorm vandaag. Zijn toon was heel plat en rietig.
Na de repetitie heb ik de bus naar huis gepakt. In verband met de verhoogde prijs van de voetmassage zal er bezuinigd moeten worden ;)
Ik ben gaan fitnessen en daarna ben ik in de sauna geweest. Voor het eerst in mijn leven zag ik een sauna waar spijkers in verwerkt waren. Only in China......nee, het waren geen roestvrijstalen. Voor de ingang van de compound kwam ik Qiang tegen. We gingen samen op weg naar het avondeten.
Morgenvroeg ga ik weer naar Xinghai lopen. Ik heb mijn klarinetten daar gelaten want na een middagje "Tod und Verklarung" repeteren, was mijn embouchure toch echt wel op voor vandaag!


P.s. BZN= Bericht Zonder Naam

Geen opmerkingen: