vrijdag 29 februari 2008

De 200ste blog!!

Hier ben ik met Ai (de paukeniste). Zij speelt morgen voorlopig haar laatste concert. Haar contract was in januari al afgelopen maar omdat haar opvolger zijn arm gebroken had, is zij langer gebleven. Gezellig!
Vandaag ben ik weer gaan fitnessen. Ik heb ook een lespakket afgesloten. Dit met een "personal trainer". Ik vind het namelijk leuk en nuttig om te weten hoe alles precies moet en werkt. Zondag om 13.00 heb ik les. Hehe, hoef ik eindelijk niet zelf de lerares uit te hangen. Dat heb ik net nog wel gedaan; Dale had om 20.00 les. We zijn het hele uur bezig geweest met de woordjes van vorige keer. Uiteindelijk (na 20 keer overhoren en tussendoor leren) ging het goed.
Hij kan nieuwe dingen niet langer dan 5 minuten onthouden. Hij wilde nog een nieuwe tekst leren maar ik heb hem gezegd dat eerst de "oude" woordjes goed moesten zijn. De eerste keer had hij van de 15 woorden er 13 fout (!). Na 5 keer overhoren had hij 1 keer alles goed. Tien minuten later had hij echter alweer 3 fouten. Vandaar dat we dus een uur bezig zijn geweest over 25 woordjes (waar we dus al een les aan besteed hadden...). De aanhouder wint???
De repetitie was nogal tijdrovend. Eigenlijk zou 's middags alleen het concert geoefend worden maar de dirigent vond het nodig om de Vuurvogel naar de middag te verplaatsen, zodat we de hele morgen voor Tod und Verklarung hadden. Grrrrrrr, als er de rest van de week al echt gewerkt was, was dat helemaal niet nodig geweest. Nou, stopt hij om 12.00 met repeteren! Hebben we anderhalf uur moeten rondhangen voor de middagrepetitie. Ach ja, wie weet wordt ik ooit nog eens geduldig hier in China (noodgedwongen, dat wel).
Morgenvroeg hebben we een doorloop, 's middags komen Mickey en Yong Qi voor les (klarinet) en 's avonds hebben we de uitvoering.
Vanaf volgende week donderdag geven we een serie educatieve concerten. Elke avond om 20.00 en op zondag twee keer (ook om 16.00). Dit totdat we er elf (11,十一, eleven) gehad hebben. Een voordeel is wel dat ik dan overdag tijd genoeg heb om te fitnessen (of naar yogales te gaan, of naar spinning). We repeteren namelijk 2 dagen en dan niet meer.
Daaaag!

P.s. Heel veel succes op concours morgen!

Geen opmerkingen: