dinsdag 8 april 2008

226

De killermuggen zijn weer terug :( Vannacht ben ik wakker geworden na een aanval omdat alle beten gigantisch jeukten. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust. Ik was al helemaal ingesmeerd met antimuggenspul maar dat mocht niet baten. Helemaal onder de dekens gaan liggen was geen optie omdat het daar te warm voor was (een luxeprobleem, ik weet het...). Nou ja, even wachten tot het warm genoeg is om het gebruik van de airco te rechtvaardigen dan zijn we 's nachts weer veilig!
Vandaag heb ik me per ongeluk toch weer even geergerd aan de chinese mentaliteit (ik doe mijn best om dat niet te doen). Mensen menen dat ze daadwerkelijk sneller de lift in kunnen als ze door je heen lopen. Het excuus dat ze niet wisten dat er mensen in de lift stonden ging niet op want het was een glazen lift. Werkelijk, ik loop tegenwoordig maar op de wachtende mensen in want anders kom je de lift niet eens uit. Ze duwen elkaar (en mij soms dus ook maar ik duw terug) gewoon uit de weg. Wie heeft er de moed om hier een etiquette cursus te komen geven? Ik zeg soms in het Chinees: "Wacht eens even zeg." Daar schrikken ze wel van, hahaha.
Goed nieuws is dat ik mijn internetcursus Chinees weer inkan. Ze hebben de site veranderd en daarna waren er heel veel problemen. Nu heb ik dus geen smoesjes meer om niet verder te gaan met leren. Wel lijken de oude lessen nu heel makkelijk, daar ben ik blij mee. Iets over de aanhouder wint ofzo.......?

Geen opmerkingen: