zondag 20 april 2008

Mahler 1

Zo, het concert zit erop. Na het concert zijn we er nog een eentje gaan drinken met Huub en zijn vrouw. Het concert ging voor ons doen erg goed. Helaas knalde er toch nog een hoorn door in de generale pauze. Voor de rest gingen er gewoon wat stomme dingen mis maar de intentie was goed. Behalve de t*r*u*t* in het publiek die tijdens de zachte opening van het eerste deel haar mobiele telefoon eindeloos liet overgaan en vervolgens op haar dooie gemakje met de rinkelende telefoon naar buiten liep, nadat een zaalwacht in actie gekomen was. *&%^!&$@! Vreselijk, je zou je toch helemaal dood moeten schamen!
Morgenvroeg ga ik partijrepetitie geven bij een harmonie orkest. Blijkbaar moet ik na de pauze met het hele hout repeteren. Aaaaargh, dat is echt al lang geleden en het is nu natuurlijk ook nog in het Chinees. Wens me maar veel succes toe; ik zal het nodig hebben! Ik moet om 8.30 al klaarstaan om opgehaald te worden.
We hebben vandaag een paar uur last gehad van een tyfoon. Het waaide al vanaf gisteravond keihard en vanmiddag kwam de regen aan. Helaas hielp een paraplu weinig want de regen werd horizontaal aangeblazen.
Goed, ik ga maar eens naar bed want het is bijna 0.30.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mahler 1 is een van mijn lievelingssymfonieën, samen met Dvorak 9, Glass 8 en Sibelius 5. Inderdaad jammer dat tijdens uitvoering zo vaak gsm's afgaan, om ook maar te zwijgen van mensen die hun hoestbui sparen tot de stille passages. En dan heb je natuurlijk nog slagwerkers die hun stokken graag laten vallen tijdens harpsolo's (heb ik vorig jaar eens meegemaakt).

Kwam vorige week op je blog terecht en ben zeker van plan om je verdere avonturen te volgen. Ik studeer zelf muziekschriftuur in Brussel en doe in september ingangsexamen voor klarinet. Ik vind het leuk om eens een zicht te hebben op het leven van een proffessionele klarinettiste.

Groetjes uit het verre België

Joke80 zei

Hallo Goele,

Leuk om van je te horen!
Veel leesplezier :)

Joke