zaterdag 31 mei 2008

Mozart's reis

Morgen is het 1 juni en dan is het kinderdag. Wij spelen dan "Mozart's magnificent voyage". Het stuk wordt gespeeld door "Mozart" en zijn "vader". Wij verzorgen de begeleiding met gedeeltes uit Die Zauberflote, diverse sonates, quintetten en kwartetten. Ook het beginstuk van het tweede deel van het klarinetquintet komt aan bod en ik speel eerste :) Het totale stuk duurt 50 minuten. Vandaag is besloten (omdat alles zo "makkelijk" is, vinden de Chinezen) dat we morgen geen doorloop doen. De Chinese muzikanten krijgen voor een doorloop twee keer zoveel betaald. Daarom hebben ze onder de repetitie bepaald dat vandaag als de doorloop telt. Dat is dan wel redelijk he? Net onderweg zag ik dat je een drilboor (ik weet de naam even niet; iets waarmee je asfalt kapot trilt) best op slippertjes en zonder gehoorsbescherming kan gebruiken. Ook een veiligheidsbril is niet nodig. Zometeen komt Yong Qi op les. Vanavond gaan Hw en ik met een klarinetleraar uit eten. Ik ken hem alleen van MSN. Donderdagavond ben ik met een groepje nederlandse dames gaan uiteten. Dat was wel gezellig. Door een gigantisch noodweer en de deels daardoor veroorzaakte files was bijna iedereen veel te laat (ik niet...hoe kan het ook anders?). We hebben in een Frans restaurant gegeten. Vlees in plakjes en zonder bot, mmmmm! Als desert had ik pompoenkwarktaart. Alles in iets kleinere "Chinese" porties. Precies genoeg dus en je zat niet bomvol. Natuurlijk hebben we ook flink aan de wijn gezeten.....
Morgenavond gaan we trouwens ook weer uiteten....Maandag is het 1 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben (EEN JAAR!!!!!). Omdat het gezellig is als Qiang meegaat, gaan we een dagje eerder. Zij moet maandagmorgen vroeg weer terug naar Shenzen.

Geen opmerkingen: