donderdag 29 mei 2008

Zweet

Het is donderdagmiddag 13.00 uur en in de verte dondert het. Eigenlijk moet ik zeggen dondert het alweer want het heeft vanmorgen en gisteren en eergisteren ook al geonweerd. Het is zeer vochtig en drieëndertig graden. Volgens het weerbericht op facebook is de gevoelstemperatuur negenendertig graden. Net heb ik fitnessles gehad en dat was zweten geblazen! Je kon me uitwringen. Niet zo gek eigenlijk want nu zit ik te computeren en heb ik het ook heet; de zweetdruppeltjes staan op mijn hoofd.
Net op de terugweg zag iets heel grappigs: een bus was kapot dus was de reparatiewagen ingeroepen. Okok, dit klinkt nog helemaal niet grappig. Het grappige was dat de reparatiewagen er zo mogelijk nog belabberder dan de bus uitzag. Binnenin was het busje helemaal kaal. De gereedschappen zaten in emmers en waren aan geïmproviseerde balkjes gehangen. Alles zag er vies en opgebruikt uit. Ik hoop dat ze ook een "reddingsdienst" voor de reparatiewagens hebben. Gisteren had een bakfiets zijn lading midden op een groot kruispunt verloren. De lading stond uit kapotte bureaustoelen (wat ze daar mee gingen doe weet ik ook niet). Aangezien "groen" rijden betekend ging het verkeer gewoon door. "Rood" betekend meestal ook "gaan met die banaan" maar dat even terzijde. Het was een aardige chaos; de mensen van de bakfiets haalden doodgemoederd hun lading op. Zij hadden zelfs tijd om tussendoor heel relaxed een peukje te doen. That's China baby!


Geen opmerkingen: